حضور ۸ پژوهشگر خارجی در همایش بین المللی پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی

هفتمین همایش بین المللی پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی از صبح امروز سه شنبه ۱۳ اسفندماه در دانشگاه هرمزگان آغاز به کار کرد و این همایش تا ۱۴ اسفندماه ادامه دارد.

 نجمه دری، دبیر هفتمین همایش بین المللی پژوهش‌های زبان و ادب فارسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: به دبیرخانه این همایش ۳۰۰ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۱۰۴ مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش و ۱۲۸ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

وی افزود: هفتمین همایش بین المللی پژوهش‌های زبان و ادب فارسی با هدف آسیب‌شناسی ادبیات، مشکلات آموزش زبان و ادب فارسی در دانشگاه‌ها، بررسی کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی و بررسی وضعیت نابسامان آموزش ادبیات فارسی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در این همایش اساتیدی از کشورهای بنگلادش، تاجیکستان، ترکیه، سوریه، سنگال، عراق، قرقیزستان و هندوستان حضور دارند.

 دری در ادامه اظهار داشت: در این همایش نشست‌های تخصصی با عناوین روابط زبانی و ادبی فارسی و عربی، ادبیات قرن ۱۰، ادبیات عامه، زبان فارسی، ادبیات پایداری، ادبیات روایی، ادبیات تطبیقی، ادبیات کلاسیک، نقد و نظریه ادبی، ادبیات معاصر، ادبیات عرفانی و نقد ادبی برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش بین المللی پژوهش‌های زبان و ادب فارسی از استاد یاحقی تجلیل شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، ادبیات ، مقالات ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار