عزیزی در نشست خبری:

بسته اقتصاد مقاومتی را در راستای کمک به دولت تهیه کرده‌ایم

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در راستای کمک به دولت بسته اقتصاد مقاومتی را تهیه و آماده‌سازی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم عزیزی ریاست بسیج سازندگی پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان با توجه به فعالیت های فرهنگی بسیج گفت: اصحاب رسانه کشورمان همواره در تمام عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی عملکرد خوبی را ارائه داده اند.

وی ادامه داد: معتقدیم که انتشار فرهنگ بسیج جهادی و محرومیت‌زدایی مدیون تلاش‌های رسانه، جراید و مطبوعات بوده و اگر همه این تلاش‌ها از طریق رسانه به صورت درستی منعکس شود، امکان فرهنگ سازی فراهم خواهد بود.

عزیزی تصریح کرد: فرهنگسازی یکی از الزامات مردمی کردن امور بوده بحثی که می تواند در عوامل اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی راهگشا باشد، همین فرهنگ سازی و نهادینه کردن است.

وی با اشاره به اینکه بسیج یک ارگان مردم محور است،افزود: ما خوب می دانیم که فرهنگسازی بیش از هر چیز دیگری می تواند در مواجهه با پدیده ها نائل آید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در تشریح عناوین مباحث امروز خود گفت: مباحث امروز پیرو سه بخش اقدامات انجام شده، اولویت ها و سطح انتظارات بسیج سازندگی مطرح می شود.

وی اضافه کرد: از سال 86 تا 92 بالغ بر 87572 پروژه عمرانی انجام گرفته و عموم این پروژه‌ها در مناطق محروم و با کمترین حمایت دولتی اجرایی شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حوزه بهسازی و زیباسازی مدارس با اقدام 163713 دانش آموز بالغ بر 7604 مدرسه بهسازی و زیباسازی شده است.

وی با توجه به آموزش های فنی و حرفه ای بسیج سازندگی ادامه داد: در مجموع 38431 نفر در 23 استان تحت این آموزش ها قرار گرفته اند.

ریاست سازمان بسیج سازندگی در مورد تیم های بهداشتی و درمانی و همچنین استقرار بیمارستان صحرایی تشریح کرد: 4655 مورد اعزام تیم بهداشتی درمانی عمومی و تخصصی به روستاها و 28 مورد استقرار بیمارستان صحرایی در 9 ماه امسال صورت گرفته است.

عزیزی با توجه به اعزام جهادگران افزود: از ابتدای سال 92، 117 هزار و 2 نفر در اردوهای جهادی حضور داشتند.

وی مبنی بر فعالیت‌های اقتصادی و عملکرد در راستای اقتصاد مقاومتی این سازمان گفت: بسیج سازندگی از گذشته وارد مباحث اقتصادی شده است و شناخت حوزه‌های فشار اقتصادی و تحت‌الشعاع قراردادن آن از عملکردهای جریان‌ساز سازمان بسیج سازندگی بوده است.

این مقام مسئول سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: در حوزه آبزیان، مرغ، گوشت، تخم‌مرغ و حوزه‌های کشاورزی باکمک مردم فعالیت‌هایی صورت گرفته که از آن می‌توان به هزار و 689 مورد، احداث حوضچه‌های بتنی پرورش ماهی، هزار و 249 واحد پرورش مرغ بومی، راه‌اندازی سه هزار و 740 مورد کارگاه‌های تولید کود ورمی کمپ و ست و و 281 واحد پرورش سایر ماکیان و ... اشاره کرد، این موارد می‌تواند مبنایی در جهت راهبردهای اقتصادی باشد که از بیانات مقام معظم رهبری نشات گرفته است.

عزیزی در مورد اولویت‌ها و برنامه‌های آتی سازمان مطبوعش گفت: اولین و مهم‌ترین اولویت این سازمان ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های بسیج سازندگی بوده که معتقدیم یکی از راه‌های این پیشرفت می‌تواند معطوف به برقراری روابط بهتر با وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باشد و از دیگر شاکله‌های ارتقا می‌توان به بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های بسیج سازندگی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین رسالت سازمان بسیج سازندگی را لبیک به مقام معظم رهبری معرفی کرد.

عزیزی اولویت‌های کاری را متناسب با امکانات جامعه امکان‌پذیر دانست و افزود: برای سال‌های آینده فعالیت‌های خود و سازمان بسیج سازندگی را براساس نیازهای جامعه در نظر خواهیم گرفت و اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های مهم این سازمان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستعضفین کمک به دولت را به عنوان یک وظیفه در نظر گرفت و اشاره کرد در راستای کمک به دولت بسته اقتصاد مقاومتی را تهیه و آماده‌سازی کرده‌ایم.

وی انتظارات ارگان خویش را پذیرفتن قابلیت‌های ارزنده بسیج و باور داشتن به این ارگان مردمی معرفی کرد و در پایان گفت: پشتیبانی از بسیج سازندگی انتظار به حقی بوده و همواره باید از دیگر ارگان‌های بسیج به ویژه بسیج مستضعفین حمایت جامع و کاملی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهندس ، ابراهیم ، عملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار