دو شکست سنگین لابی آیپک در خصوص ایران و سوریه

اسکای نیوز گزارش داد ایپک از سال گذشته با دو شکست سنگین مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار اسکای نیوز تاکید کرد: برخی از کشورها معتقدند، ایپک که از گروههای فشار رژیم صهیونیستی در آمریکا است، از سال گذشته تاکنون با دو شکست سنگین روبرو بوده است. اول، عدم موفقیت در متقاعد کردن کنگره آمریکا برای حمله نظامی به سوریه و دوم، امضای توافق نامه هسته‌ای با ایران.

"محمد الاحمد" خبرنگار اسکای نیوز عربی در واشنگتن در گفتگو با این شبکه گفت: سخنانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشته است مقدمه سخنرانی وی در مقر کنفرانس یعنی واشنگتن است. وی افزود: امروز اینجا شاهد مراسم سالیانه افتتاح کار کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل ایپک بودیم. امسال 10 هزار نفر در این کنفرانس شرکت کرده اند که نسبت به دفعه قبل که سیزده هزار نفر مشارکت داشتند کمتر است. 
"محمد الاحمد" در ادامه افزود: علاوه بر مسائلی که در روابط آمریکا و اسرائیل حائز اهمیت است، پرونده های خاورمیانه از جمله مسئله روند صلح میان فلسطین و اسرائیل است که در سایه مذاکرات در چارچوب توافق نامه ای که از سوی دولت آمریکا مطرح شده انجام می شود. مسئله دیگر جنگ در سوریه و پیامد های آن برای اسرائیل است. موضوع سومی که باعث نگرانی اسرائیل شده است، مسئله توافق بر سر برنامه هسته ای ایران است. علاوه بر این موضوعات، مسئله مصر است که مستقیما با اسرائیل هم مرز است. 
خبرنگار اسکای اظهار داشت: برخی از کشورها معتقدند کمیته روابط آمریکا و اسرائیل "ایپک" از سال گذشته با دو شکست سنگین روبرو بوده است. اولین شکست مربوط به ماموریت این سازمان در متقاعد کردن کنگره آمریکا برای حمله نظامی به سوریه و دوم شکست ایپک در برقرار نشدن روابط با ایران و امضای توافق نامه با این کشور و همچنین عدم موفقیت در تصویب بسته تحریم ها در داخل کنگره آمریکا است. 

"محمد الاحمد" در ادامه گفت: شاخص ترین افرادی که رسما از سوی آمریکا در کنگره سخنرانی خواهند کرد، جان کری است که پیش بینی می شود امشب سخنرانی داشته باشد. نتانیاهو نیز به شرط اینکه امروز با اوباما و اعضای کنگره آمریکا و چاک هیگل وزیر دفاع این کشور دیدار داشته باشد روز سه شنبه سخنرانی خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار