کنفرانس سالانه آیپک آغاز شد/ تأکید لابی صهیونیستی بر لزوم ادامه فشار بر ایران

کنفرانس لابی حامی اسرائیل موسوم به آیپک آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی جی تی ای، براساس بیانیه "مایکل کیسن" رئیس هیئت کمیته امور عمومی اسرائیل -آمریکا در شروع  کنفرانس سالانه لابی حامی اسرائیل،این کنفرانس با درخواست ضرورت طرفداری دو حزب شروع شد.

وی گفت:اگر ما می‌خواهیم حمایت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان از اسرائیل را همراه داشته باشیم، باید بر دو حزبی بودن در بین خود تاکید کنیم.تنوع سیاسی آیپک برای تداوم موفقیت ما ضرورری است.

این کنفرانس روز یکشنبه پس از یک دوره تنش بین لابی و دولت اوباما و دموکرات های کنگره درباره حمایت آیپک از تحریم‌های جدید ایران که اوباما با آن مخالف بود و آن را برای گفتگوهای هسته ای جاری بین ایران و قدرتهای اصلی مضر می دانست،آغاز به کار کرد.

آیپک ماه گذشته از فشار برای رای فوری سنا درباره تحریم ها عقب نشینی کرد چرا که نمی خواست نفوذ خود بر دموکرات ها را از دست بدهد.این گروه همچنان از لایحه تحریم ها علیه ایران حمایت می کند اما برای بدست آوردن رای فشار نمی آورد زیرا این اقدام با وتو اوباما روبرو خواهد شد.

تعدادی از محافظه کاران و جمهوریخواهان از گروه خواستند فشار خود برای بدست آوردن رای سنا را از سر گیرد حتی اگر این مسئله آیپک را در نبرد بین دو حزب قرار دهد.

هیئت آیپک علاوه بر تلاش  برای بدست آوردن حامیان بیشتربرای لایحه تحریم روز سه شنبه با نمایندگان دیدار خواهد داشت و برای تصویب لایحه افزایش روابط امنیتی بین آمریکا واسرائیل فشار وارد خواهد کرد. فعالان آیپک در کنفرانس سال گذشته  از چنین لایحه ی حمایت کردند اما در این زمینه اصرار نکردند.این هیئت همچنین بدنبال رسیدن به نامه مورد حمایت دو حزب در سنا برای تشریح اصول اصلی که باید از گفتگوها با ایران حاصل شود،است

هوارد کوهر مدیر اجرایی آیپک به نمایندگان گفت که آنها با مقداری مقاومت درباره مسئله ایران در کنگره مواجه خواهند شد. وی گفت:زمانی که شما در کنگره هستید مهم نیست شما را چگونه می پذیرند و مهم نیست اعضای کنگره چه شروطی را بیان می کنند،باید با وقار باشید و احترام گذارید و روشن سازید که گفتگوها نمی تواند اینجا خاتمه یابد و شما باز خواهید گشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار