فردا تفاهم نامه مسیر سبز ساحل پاک به امضای می‌رسد/پارک پردیسان صاحب یک سینماتک محیط زیستی می‌شود

پیش از ظهر فردا 12 اسفند قرار است تفاهم‌نامه‌ای در حضو ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به امضاء رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان حفاظت محیط زیست این تفاهم‌نامه که با ابتکار سید محمد مجابی معاون سازمان و بین شش استاندار کشور (تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان) از یک سو و سازمان حفاظت محیط زیست از سوی دیگر به امضاء خواهد رسید، قرار است از طرحی با عنوان«مسیر سبز، ساحل پاک» رونمایی کند.

شش استاندار که قلمرو سیاسی تحت مدیریت‌شان صاحب بیشترین نرخ تردد و جابجایی مسافر در ایام نوروزی هستند، قرار است فردا در آیین رونمایی از طرحی مشارکت کنند، که هدفش ساماندهی به چشم‌اندازهای محورهای شمالی منتهی به بزرگترین دریاچه‌ی جهان است .
قرار است استانداران تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان مهمان ساختمان سبز دولت یازدهم در پارک پردیسان باشند تا در حضور معصومه ابتکار، تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رسانند با عنوان: «مسیر سبز، ساحل پاک» که سه آرمان مهم محیط زیستی دارد.

طرحی که به صورت پایلوت و در فاز نخست در ایام نوروز 1393 به اجرا درخواهد آمد و مهم‌ترین هدفش، ظرفیت‌سازی اطلاعاتی و بسیج فرهنگی برای مقابله با یکی از مهم‌ترین آفت‌های سفرهای نوروزی، یعنی تشدید بحران زباله در مسیرهای دسترسی به البرز شمالی و سواحل دریای خزر، کاهش تلفات وحوش در برخورد با خودروهای عبوری و ممانعت از تخریب عرصه‌های طبیعی است.

گفتنی آنکه در این طرح، علاوه بر استانداری‌ها، ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی، هلال احمر، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای مرتبط، تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی هم به صورتی عملی مشارکت داده می‌شوند. بدیهی است، این طرح پس از بررسی فرازها، فرودها و لکنت‌های احتمالی‌اش به صورتی گسترده‌تر در دیگر ایام تعطیلات سال و به تدریج برای تمامی پهنه‌ی کشور اجرایی خواهد شد.

همچنین، دبیرخانه‌ی این طرح در دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست قرار داشته و مسئولیت دبیرخانه نیز با محمّد درویش، مدیرکل دفتر خواهد بود.

پارک پردیسان صاحب یک سینماتک محیط زیستی می‌شود

به دنبال موافقت مدیران ارشد سازمان با تجهیز، نوسازی و راه‌اندازی مجدد سالن نمایش فیلم، برای پخش آثار مستند و داستانی محیط زیستی ایرانی و بین‌المللی، قرار است ساماندهی سینما تک پردیسان با کمک مشاورینی از خانه سینما به انجام رسد.

همچنین علاوه بر پخش فیلم‌های محیط زیستی در این مرکز هنری، نشست‌های منظم ماهانه با حضور دست‌اندرکاران ساخت برترین آثار این ژانر از سینما در حضور صاحبنظران، منتقدان و فعالان محیط زیستی و هنری نقد و بررسی خواهد شد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تفاهم ، پاک ، ساحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار