نقش اساسی والدین در انجام "تکالیف کودکان"

بعضی از کودکان از انجام تکالیف درسی خود امتناع می کنند و برای انجام تکالیف خود به شدت به والدین‌شان وابسته‌اند اما مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد والدین تنها باید به عنوان راهنما و مشاور برای فرزندان خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ استفاده درست از زمان انجام دادن تکالیف بهترین راه‌حل برای تشویق کودکان به انجام تکالیف و تمرینات درسی‌شان است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند از مهمترین مشکلاتی که دانش‌آموزان در دوران ابتدایی با آن روبرو هستند انجام دادن تکالیف مدرسه است که والدین با در نظر گرفتن ساعات مشخصی در روز درس خواندن فرزندان‌شان را مدنظر قرار دهند و از آنها بخواهند دربازه‌های زمانی ذکر شده به انجام تکالیف‌شان بپردازند و به ازای هر 1 ساعت و 20 دقیقه باید به کودکان خود فرصت استراحت بدهند. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهند راهنمایی و مشاوره بش از حد به کودکان باید محدود شود و والدین نباید از روی دلسوزی به انجام تکالیف کودکان‌شان بپردازند و بهترین زمان برای انجام تکالیف، فاصله زمانی بین 5 تا 7 شب است کودکان بعد از یک استراحت کوتاه باید مشغول به انجام تمرینات و تکالیف درسی خود شوند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۷:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
need
آخرین اخبار