برخورد با فروشندگان جانوران وحشی

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: با فروشندگان جانوران وحشی در استان همدان در روزهای پایانی سال به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،قربانعلی محمدپور با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی سال اظهار کرد: در این ایام امکان خرید و فروش غیر مجاز جانوران وحشی نظیر لاک‌پشت، مار و سمندر و به طور کلی هر جانور وحشی توسط افراد سودجو و فرصت طلب افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص ممنوعیت صید، نگهداری، حمل و نقل و خرید و فروش جانوران وحشی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر اساس وظایف و تکالیف قانونی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی خواستار همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان نظیر شهرداری، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، دامپزشکی،‌ گمرک، ترمینال‌های مسافربری برای برخورد با متخلفان زیست‌محیطی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان داشت: همکاری و همدلی مردم و مسئولان در راستای تحقق اهداف و ثمربخشی اقدامات در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست امری بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی نسبت به قاچاق حیوانات و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و جانوران هشدار داد و گفت: جانوران مکشوفه از متخلفان پس از تیمار و رسیدگی و گزارش به مراجع ذیصلاح، در طبیعت رهاسازی خواهند شد.

وی از تحویل یک قطعه باکلان کوچک(پرنده) توسط دوستداران طبیعت به اداره محیط زیست رزن خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تیمار، این پرنده توسط مأمورین اجرایی این واحد در تالاب شکار ممنوع شیرین‌سو رهاسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار