تبریز/

برگزاری تورهای ویژه باستان شناسی نوروزی درارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از هماهنگی جهت برگزاری تورهای ویژه باستان شناسی و معماری نوروزی در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حق پرست در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری علمی این منطقه می توان در روزهای پایانی اسفند تا 13 فروردین هر روز را به یک مناسبت نامگذاری کرده و تورهای ویژه باستان شناسی جهت بازدید از کاوش های این منطقه را تشکیل داد.

وی با اشاره به کاوش های باستان شناسی بی نظیری که در این منطقه به ویژه در خداآفرین صورت گرفته است، ارس را بهشت باستان شناسان کشور توصیف کرد که با توجه به ویژگی های خاص فرهنگی اش می تواند گردشگران و علاقمندان بسیاری را به خود جذب کند.

حق پرست از هماهنگی و آمادگی کامل این اداره کل برای همفکری و اجرای برنامه های مشترک با سازمان منطقه آزاد ارس جهت برپایی تورهای ویژه باستان شناسی برای نوروز سال آتی خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اقدامات زیر ساختی خوبی که امسال انجام شده است شاهد استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی برای ورود به استان در نوروز 93 باشیم.

حق پرست گفت: با توجه به ظرفیت ها و زیبایی های منطقه آزاد ارس، تلاش می کنیم گردشگرانی را که به دلیل تمرکز جاذبه های گردشگری به مرکز استان می آیند به سوی منطقه آزاد ارس هدایت کنیم.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر با منطقه آزاد ارس جهت معرفی بیش از پیش جاذبه های این منطقه، یادآوری کرد: در این خصوص می توان با حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی به صورت مشترک و با استفاده از تمام ظرفیت های منطقه شاهد توسعه چشمگیر منطقه آزاد ارس بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه از مساعدت ها و حمایت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به جهت کمک به رشد و توسعه گردشگری این منطقه قدردانی کرد و خواستار حمایت بیشتر این اداره کل به ویژه در عرصه مرمت آثار تاریخی منطقه شد.

محسن خادم عرب باغی با اشاره به کلیسای تاریخی سنت استپانوس، یادآوری کرد: تمام آثار تاریخی و فرهنگی این منطقه به ویژه کلیسای سنت استپانوس که در فهرست اثار جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، نیاز به حفاظت، حمایت و معرفی بیشتری دارند.

وی رود خروشان و زیبای ارس را فرصتی مناسب برای گردشگری منطقه آزاد ارس و آذربایجان شرقی اعلام کرد که حفاظت و توجه بیشتر به آن می تواند این رود را به یکی از نشان ها و معرف های آذربایجان شرقی برای دیگر استان ها و کشورها تبدیل کرد./س
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: برگزاری ، تور ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.