نوباوه نشست عصر امرروز شورای نظارت بر صدا و سیما را تشریح کرد؛

تاکید "آشنا" بر تقویت بیش از پیش جایگاه شورای نظارت بر صدا و سیما

دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به نشست عصر امروز این شورا گفت: "حسام‌الدين آشنا" يكي از نمايندگان دولت در شورای نظارت كه اخيراً بعضی از رسانه‌ها سخنانی را به نقل از وی عليه شوراي نظارت منتشر كرده بودند، معتقد است شورای نظارت بدليل جايگاه مهم قانونی خود بيش از پيش می‌بايست تقويت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نشست هفتگی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه(10 اسفندماه) در محل این شورا برگزار شد.

بر اساس این گزارش 6 عضو  شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما یعنی حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی( رئیس شورا) و محمدجواد لاریجانی به نمایندگی از قوه قضائیه، عبدالرضا رحمانی‌فضلی و حسام‌الدین آشنا به نمایندگی از قوه مجریه و بیژن نوباه به همراه سیدرمضانعلی‌ شجاعی‌کیاسری به نمایندگی از قوه مقننه در این نشست حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بیژن نوباوه وطن پس از اتمام جلسه ۳۶۸ شورای نظارت که با حضور اعضای شورا (نمایندگان قوا) ‌ برگزار شد، گفت: اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در جلسه عصر شنبه ۱۰ اسفند ۹۲ ضمن تاکید بر ادامه روند رصد و تحلیل محتوای برنامه‌های صدا و سیما موارد مطروحه در برخی رسانه‌ها را نوعی شانتاژ تبلیغاتی و در جهت ضربه زدن به جایگاه بی‌بدلیل شورای نظارت ارزیابی کردند.

دبیر شورای نظارت تصریح کرد: آقای حسام‌الدین آشنا یکی از نمایندگان دولت در شورای نظارت که اخیراً بعضی از رسانه‌ها سخنانی را به نقل از وی علیه شورای نظارت منتشر کرده بودند با تقبیح این نوع تبلیغات در جلسه امروز اظهار داشته که این رسانه‌ها صحبت‌های وی را به غلط و به نفع اغراض خود منتشر کرده‌اند و و ی هیچگاه چنین نظری نسبت به شورای نظارت بیان نکرده و بر عکس معتقد است شورای نظارت بدلیل جایگاه مهم قانونی خود بیش از پیش می‌بایستی تقویت شود.

نوباوه اظهار داشت: آشنا در جلسه امروز شورای نظارت گفت منظور من این بود که برخی فکر می‌کنند که اعضای شورای نظارت دو هفته یکبار صرفاً گعده‌ای برگزار می‌کنند و هیچ کار موثری انجام نمی‌دهند و نظرات آن‌ها لازم الاجرا نیست.

در این جلسه همچنین دو تن از دیگر اعضای شورای نظارت نیز اظهارات خود در رسانه‌ها را صرفاً اقدامی در حراست از جایگاه قانونی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما بیان کردند و اعلام نمودند قصد هیچ‌گونه تعرضی نسبت به دیگر اعضای شورا نداشته‌اند.

اضافه می‌شود، شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نهادی برای نظارت بر صدا و سیماست که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل شده است، این شورا از ۶ عضو (۲ نفر به انتخاب رئیس‌جمهور، ۲ نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و ۲ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار