دنیای گجت‌های پوشیدنی

گجت‌های پوشیدنی یا ابزارهای هوشمندی که می‌توان آنها را به تن کرد مسیری تازه به دنیایی دقیق و سنجیده هستند. آنها مثل یک مراقب همیشگی کارهای روز‌مره‌ی شما را زیر نظر می‌گیرند و به بهتر شدن آنها کمک می‌کنند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ مطمئنا تجربه‌ی ابزارهایی که بتوان آن‌ها را پوشید لذت‌بخش است. ایده‌ی گجت‌های پوشیدنی را بسیاری از شرکت‌های ورزشی و سازنده‌های گوشی‌های موبایل و ساعت در ذهن خود می پروراندند. تقریبا می‌توان گفت شروع این ایده در سال ۲۰۰۶ بود که شرکت ورزشی نایک ساعت هوشمندی تولید کرده بود که با همگام سازی این گجت با آیفون می‌توانستید راه صحیح در جهت سلامتی را پیش گیرید. به نظر می‌رسد با پیشرفت چشمگیری که در این چند سال داشته بتواند در آینده‌ای نچندان دور انسان‌ها را در جهت مدیریت بهتر وظایف خود راهنمایی کند و آنچنان همه گیر شود که شما را هنگام نوشیدن آب هم به حال خودتان نگذارد و تک تک رفتار‌های شما در مغز هوشمند صفر و یکی خود تحلیل و تصحیح کنند. ما را در ادامه همراهی کنید و با برخی از این ابزارها آشنا شوید.


Biostamp


حتما با تتو آشنایی دارید، بایو استمپ را به گونه‌ای تتو الکترونیکی می‌نامیم. این گجت یک تراشه‌ی الکترونیکی است که زیر پوست شما جاسازی می‌شود. شاید کمی عجیب بنظر برسد اما باید گفت تقریبا امن‌ترین جایی است که می‌توانید اطلاعات شخصی و مهم خود را در آن نگه دارید. حداقل ایده‌ی این تراشه را در بسیاری از فیلم‌ها مشاهده کردید و باید بگوییم این گونه‌ی پیشرفته‌ای از یک نوع منبع اطلاعات است و وضعیت سلامت بدن شما را نیز کنترل می‌کند. این گجت که ام سی ۱۰ نیز نامیده می‌شود در ارتش آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته است. شاید روزی شما هم مجبور به استفاده از این گجت مرموز شوید.

Google Glass



به گجتی می‌پردازیم که این روز‌ها بر سر  زبان‌ها است. بی‌شک مجهز ترین و کار آمد ترین گجت پوشیدنی تا به امروز عینک هوشمند گوگل است. این عینک هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی دارد. از مشخصات این عینک می‌توان به اینترنت بی سیم،دوربین،بلوتوث، انتقال صدا با القای استخوانی و میکروفون آن اشاره کرد.باید اذعان داشت مواردی که در این عینک وجود دارد تا کنون در هیچ گجتی ندیده بودیم. اسپیکر به آن شکلی که همه‌ی ما می‌شناسیم عمل نمی‌کند بلکه از طریق امواجی که به جمجمه انسان می‌فرستد صدا را به گوشی میانی القا می‌کند. از آنجایی که چشم انسان تنها می‌تواند به یک تصویر یا فضا نگاه کند، این عینک همگام سازی بسیار جالبی با چشم خواهد داشت که تا آن را به چشم نزنید متوجه ارزش حقیقی آن نمی‌شوید. حتما قابلیت مکان‌یابی آن را در تیزر‌های تبلیغاتی یا عکس‌ها دیده‌اید که با فرمان صوتی شما مسیر درست و حتی میانبر آن را به شما نشان می‌دهد. در کل این عینک با پذیرفتن فرمان‌های صوتی مانند یک دانشمند همراه شما را به طوری که تا به حال ندیده اید راهنمایی می‌کند. آینده‌ای بسیار روشن در انتظار این عینک خواهد بود و شاید روزی هر کس یک عینک هوشمند بر روی چشم خود داشته باشد.


Sony SmartBand


سونی در نمایشگاه سی‌ای اس امسال از گجت پوشیدنی اسمارت بند رونمایی کرد. این گجت می‌تواند به دیگر گجت‌های پوشیدنی (مثل Smart Watch 2) ، موبایل و تبلت‌های سونی وصل شود. Smart Band اطلاعاتی مشابه به نایک فیول بند را به شما می‌دهد که بیشتر به سلامتی بدن شما کمک خواهد کرد. البته وقتی این گجت را به موبایل یا تبلت خود هماهنگ می‌کنید ، با رابط کاربری بسیار جذابی مواجه می‌شوید که کار کردن با این گجت را لذت بخش می‌کند.

Intel Edison Development Board



این تراشه در واقع یکی از آن گجت‌های پوشیدنی نیست در حقیقت مغز متفکر آن‌ها است. «بورد ادیسون» با سایز بسیار کوچک خود (به اندازه‌ی یک اس دی کارت) می‌تواند در هر دستگاهی جای گیرد؛ نه تنها موبایل‌ها بلکه هر چه را که فکرش را بکنید با اهدای هوش مصنوعی، هوشمند می‌کند. این قطعه طوری طراحی شده است که حتی می‌تواند صندلی و یا حتی لیوان شما را هوشمند سازد که این بی نظیر است و نشان دهنده قدرت بالا و انعطاف پذیری آن دارند.


Pebble Watch




پبل واچ بی‌شک بهترین ساعت هوشمندی است که تاکنون شاهد بوده‌ایم. دارای قابلیت‌هایی نظیر کنترل فعالیت‌های ورزشی، هشدار زنگ موبایل یا دریافت پیامک و همچنین وظیفه‌ی اصلی یعنی نشان دادن ساعت است. این گجت دارای موتور لرزش، بلوتوث نسخه‌ی ۲٫۱ ، حسگر شتابسنج و صفحه نمایش سیاه سفید ۱۶۸*۱۴۴ پیکسلی است. قابل ذکر است که این ساعت هوشمند ضد آب است و تا عمق ۵۰ متری دوام خواهد آورد پس هیچ نگرانی برای در دست داشتن آن در استخر وجود نخواهد داشت. استفاده‌ی فوق العاده آسان آن هم به ارزش خرید این ساعت می افزاید. البته از ساعت‌های هوشمند در بازار می‌توان از سامسونگ گلکسی گیر و سونی واچ نیز نام برد ولی این‌ها هنوز به هوشمندی پبل واچ نیستند.

Nike fuelband



«اگر صاحب بدن هستید،ورزشکارید.» این جمله‌ای بود که مارک پارکر رئیس شرکت نایک به زبان آورد و این گجت ورزشی را رونمایی کرد. فیول بند با لامپ‌های ال‌ای دی که روی صفحه نمایشش دارد وضعیت بدن شما را اطلاع می‌دهد و این کار را معمولا با تغییر رنگ انجام می‌دهد. از ویژگی‌های آن می‌توان محاسبه‌ی میزان اکسیژن مصرفی، میزان کالری مصرفی و تعداد گام‌های برداشته شده را نام برد که دقت آن نسبت به نسل قبلی بهتر شده است.

تمامی این گجت‌ها روزی مانند لباس تنتان با شما همراه خواهند بود و کمک شایانی به زندگی هوشمندانه‌ی شما می‌کنند. هرچند تعداد اندکی از آن‌ها را شاهد هستیم، اما جای پیشرفت زیادی برای گجت‌های پوشیدنی وجود دارد. مصمئنا همگی کمپانی‌ها پیگیر این موضوع خواهند بود تا آینده را طوری برای انسان رقم بزنند که همه چیز از قرن کنونی بسیار سریع تر در دسترس او قرار گیرد.

گزارش از: لپ تاپ مدیا
برچسب ها: دریچه ، گجت ، پوشیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار