"آلزایمر" 20 سال قبل از بروز علائم آغاز می‌شود

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که بیماری آلزایمر و زمینه ابتلا به آن، حدود 20 سال قبل از بروز علائم و عوارض آن آغاز می‌شود.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون علت کاملا دقیق بیماری آلزایمر مشخص نشده است و البته "دلایل ژنتیکی" و محیطی به عنوان عوامل موثر و افزایش دهنده خطر ابتلا به این بیماری مطرح شده‌اند.  

وی با اشاره به علائم و عوارض آلزایمر، تصریح کرد: علائم آلزایمر با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات آغاز شده و به تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، "از دست دادن قدرت تکلم"، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ به پایان می‌رسد.  

مهین شفیعی با بیان اینکه زمینه ابتلا به آلزایمر سالها قبل از ظهور علائم بیماری ایجاد می‌شود، تأکید کرد: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که بیماری آلزایمر و زمینه ابتلا به آن، حدود 20 سال قبل از بروز علائم و عوارض آن آغاز می‌شود.  

وی گفت: فرد مبتلا در این مدت، ممکن است هیچ علامت یا عوارضی که نشان دهنده آلزایمر یا "آسیب مغزی" باشد از خود بروز ندهد.  

مهین شفیعی یادآور شد: افرادی که در خانواده آنها سابقه ابتلا به آلزایمر دارند، باید بیشتر مراقب این بیماری باشند و به ویژه پس از 60 سالگی در فواصل زمانی منظم، تحت معاینه و آزمایش قرار گیرند.  

انتهای پیام/ 
برچسب ها: آلزایمر ، ژنتیک ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار