تولید بافت های بدن انسان با جوهر چاپگر ها!

پژوهشگران با استفاده از سه جوهر برای توسعه خواص بیولوژیکی از بافتهای بدن انسان، توانستند ماکت های 3 بعدی ضخیم و سالم تری طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مفهوم بافت های بیولوژیک 3D می توانند برای  انواع احتمالات تست مواد مخدر و جبران خسارت سلول های آسیب دیده کاربرد داشته باشند ، هر چند تکرار پیچیدگی های بافت انسانی در آزمایشگاه از چالش های بسیار بزرگ است.اما  محققان و مهندسان  بیولوژیکی "دانشگاه هاروارد" با  ایجاد ساختارهای بافت با عروق خونی کوچک انواع متعدد سلول را فعال کرده، که نشانه پیشرفت مهمی در جهت چاپ از بافت زندگی است. 
  
 


در حالی که بافت انسان 3D  قبلا چاپ شده است اما محققان به تولید لایه نسبتا نازک تر آن موفق شده اند. لایه های ضخیم تر از حدود یک سوم محققان را  به مشکلات مواجه می کند. 

برای مبارزه با این مشکل، محققان موسسه Wyss با  توسعه "جوهر زیستی" خواص بیولوژیکی خاصی از بافت واقعی بدن را ایجاد کردند. ماتریکس خارج سلولی برای اولین بار است که استفاده می شود، که در آن سلول ها به صورت بافت می پیوندد، در حالی که جوهر دوم ترکیبی از ماتریکس خارج سلولی و سلول های زنده است.  



جوهر سوم به ذوب شدن طراحی اختصاص داده شده است، و نه آن را گرم و نه سرد می کند.  
 
نتایج مطالعات نشان می دهند این شبیه یک مشخصه کلیدی در بافت زندهاست که در آن سلول های داخلی توسط یک شبکه کوچک، عروق خونی دیواره را از اکسیژن و "مواد ریز مغذی" بهره مند کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بافت ، عروق خونی ، چاپگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار