کرمان/

افتتاح مرکز کاشت حلزون شنوایی جنوب شرق کشور در کرمان

مرکز کاشت حلزون شنوایی جنوب شرق کشور با حضور مسئولان استانی ، کشوری ،خیران سلامت و جمعی از خانواده های کودکان ناشنوا، دربیمارستان شفای کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، عضو کمیته علمی کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به اینکه ایران هشتمین کشور در جهان است که در سال 1371 مرکز کاشت حلزون شنوایی را در تهران راه اندازی کرده ، گفت : تاکنون 3هزار و 700 ناشنوا در بیمارستان تهران "شنوا" شده اند و هم اکنون زندگی عادی خود را سپری می کنند.

حسام الدین امام جمعه به کاشت پروتز شنوایی در بیماران اشاره و خاطرنشان کرد:کاشت حلزون جزو فن آوریهای پر هزینه است و 30هزار دلار هزینه در بردارد که هیات امنای صرفه جویی ارزی ، این پروتز را با هزینه ای 6 میلیون تومانی ، در اختیار بیماران می گذارد.

وی با اعلام اینکه کاشت حلزون به عنوان بهترین و موثرترین فن آوری است که تاکنون در بدن انسان کار گذاشته شده است ، تصریح کرد: استفاده از این فن آوری به سرعت در جهان درحال پیشرفت است.

عضو کمیته علمی کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی خیران سلامت را به مشارکت در تقبل هزینه 6 میلیون تومانی کاشت پروتز برای خانواده های نیازمند دعوت کرد و از آنها خواست صندوقی تأسیس کنند تا بیمارانی که هزینه های تعمیر ، سرویس و خرابی قطعات این پروتز را ندارند، بتوانند با گرفتن پول از این صندوق ، هزینه ها را جبران کنند.

عضو دیگر کمیته علمی کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی در این مراسم گفت: این مرکز یکی از بزرگترین و بهترین مراکز کاشت حلزون شنوایی کشور است که 2 سال زودتر از پیش بینی ها به بهره برداری رسید.

احمد دانشی با اعلام اینکه امکانات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه گوش ، حلق و بینی هم رده دانشگاههای مادر ایران است، افزود: کاشت حلزون شنوایی یکی از عمل های پر استرس است و پزشکانی که این عمل را انجام می دهند، ایثار و فداکاری می کنند.

وی عامل اصلی ناشنوایی در جنوب شرق کشور را انجام ازدواج های فامیلی دانست و خاطر نشان کرد: هر ناشنوایی که از معلولیت نجات یابد ، به نفع دولت است و هزینه های دولت کم می شود.

علی اکبر حق دوست ، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با اشاره به اینکه استفاده از دانش ، بزرگترین نمونه ی شکرگزاری از خداوند متعال است ، افزود: پزشکان با علم و دانش،قدرت و درایت برای حفظ سلامت بشر تلاش می کنند و نعمت سلامتی را به بشر هدیه می دهند.

اضافه می شود: در ابتدای این مراسم مادر یکی از کودکان ناشنوا که با کاشت حلزون در این مرکز، شنوایی خود را به دست آورده بود ، از همه ی دست اندرکاران راه اندازی این مرکز قدردانی کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز در کرمان بسیاری از هزینه ها از جمله رفت و آمد به تهران و ... کاهش یافته است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.