جلیلی:

اقتصاد مقاومتی تحول نرم‌افزاری و فرهنگی در عرصه اقتصاد است

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی یک تحول نرم‌افزاری و فرهنگی در اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی "مقاومت و بیداری" از انقلاب اسلامی به عنوان یک نرم‌افزار کارآمد یاد کرد و اظهارداشت:  چیزی که ما در 35 سال گذشته تجربه کردیم این بود که آنچه قدرت و امکان برای تولید قدرت، امنیت، پیشرفت و مقاومت را برای ما ایجاد کرد همه در پرتو نرم‌افزار انقلاب اسلامی بود.
 
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اظهار داشت: از روز اول که انقلاب چالش‌های خود را شروع کرد، کسانی که نمی‌خواستند چنین نرم‌افزاری بروز و ظهور کند با تمام توان و استعداد خود به مقابله با آن برخاستند و در این مقابله هر آنچه سخت‌افزار بود به کار گرفتند، اما انقلاب اسلامی این امکان را داشت که در مقابل این سخت‌افزارها بایستد و موفق شود، ضمن آنکه فقط مقاومت نکرد و پیشرفت نیز کرد.  
 
جلیلی اظهار داشت: اگر توانستید در بسیاری از صحنه‌های سخت‌افزاری و بلکه جنگ‌افزاری آن هم در سخت‌ترین اشکالش، پیروز شوید، مسلما در سایه انقلاب اسلامی بود.  
 
وی تصریح کرد: مزیت نسبی انقلاب اسلامی همان بحث نرم‌افزاری آن است و آن قدرت که می‌تواند سخت‌افزار را هم مغلوب خود کند و به خدمت بگیرد و به بهترین شکل از آن استفاده کند، نرم‌افزار انقلاب اسلامی این قدرت را دارد که ابزارهای مختلف را استخدام و به بهترین شکل از آن استفاده کند و این اولین رویکردهای اعلام شده از سوی حضرت امام (ره) بود.  
 
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: به طور مثال اگر فناوری و صنعتی به اسم سینما ظهور کرد، انقلاب اسلامی توانست این صنعت را استخدام کند و به بهترین شکل آن را در جهت نرم‌افزاری هدایت کند و لذا موفقیت‌های پی در پی را به مدد این نگاه توانست رقم بزند.  
 
جلیلی بیان داشت: در عرصه‌های مختلف نیز هر جایی که انقلاب اسلامی با چالشی مواجه شد و کسانی خواستند محدودیتی را علیه ما تحمیل کنند و مانع موفقیت ما شوند کار این نرم‌افزار بود که آن چالش را به گونه‌ای هدایت کرد که به نفع مردم و انقلاب اسلامی شد.  
 
وی با بیان اینکه ما در جهانی قرار داریم که اراده ملت‌ها در آن اهمیت ندارد، تصریح کرد: در جهانی که امروز در آن قرار داریم مهم نیست که ملتی اراده استقلال و آزادی کند، بلکه در سطح بین‌المللی یک نظامی شکل گرفته است که به خود اجازه می‌دهد در استقلال، آزادی و آرمان‌های ملت‌ها دخالت کند و در عرصه‌های مختلف انحصاراتی را برای خود بوجود آورد.  
 
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: انحصار‌طلبی آنها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری را می‌توان نام برد که عده‌ای می توانند این امتیازات را داشته باشند و عده‌ای نمی‌توانند، کسانی می‌توانند امتیاز وتو و سلاح هسته‌ای را داشته باشند اما عده‌ای نمی‌توانند و یا در عرصه اقتصاد نیز به خود اجازه می‌دهند که ما را مورد تحریم قرار دهند و این بدان معناست که این عرصه، عرصه آزادی نیست و آنها هستند که تصمیم می‌گیرند کشورهای دیگر چگونه می‌توانند با یکدیگر روابط اقتصادی داشته باشند.
 
جلیلی اظهار داشت: آنها هستند که تصمیم می‌گیرند بر مبنای آن قدرتی که برای خود قائل‌اند چنین نظامی را شکل بدهند.  
 
وی با بیان اینکه در عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها نیز همین انحصار را برای خود ایجاد کردند، تصریح کرد: شاید برای من و شما این امر بدیهی باشد که اگر گفته شود حادثه 11 سپتامبر، ذهن‌مان بلافاصله متبادر می‌شود به حادثه‌ای که در نیویورک اتفاق افتاد اما بگوییم 7 تیر سال 66 برای مردم جهان که هیچ، شاید برای من و شما هم ممکن است ناشناخته باشد در حالی که در این تاریخ هم هزاران نفر انسان مورد بمباران شیمیایی قرار گرفتند اما اینکه چرا نباید اذهان و افکار عمومی بلافاصله بعد از اعلام این تاریخ متوجه حوادث سردشت شوند از مصادیق این انحصار‌طلبی در عرصه رسانه‌ است.  
 
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه همچنین به حادثه دیگری اشاره کرد و گفت: در گذشته یعنی در سال 1994 در ظرف کمتر از 100روز در کشوری که حدود 11میلیون نفر جمعیت داشت به استناد اسناد سازمان ملل یک میلیون افراد بیگناه کشته می‌شوند اما اینکه چرا کسی متوجه نمی‌شود آن کشور کجا بود و اتفاق چه بود نیز از دیگر نمونه‌های این انحصارطلبی است.  
 
جلیلی افزود: این کشور رواندا در آفریقا است که در کمتر از 100 روز یک میلیون نفر از جمعیت 11 میلیونی آن کشته می‌شود اما نه قطعنامه‌ای صادر می‌شود و نه شورای امنیت احساس نگرانی می‌کند، حال اینکه چرا این حوادث رخ می‌دهد بحث دیگری است، اما اینکه چرا در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی کسی از این دست وقایع آن طور که باید خبردار نمی‌شود؟  
 
وی با بیان اینکه در عرصه رسانه انحصارطلبی می‌تواند اشکال متفاوتی داشته باشد، گفت: به طور مثال نظام استکباری این اجازه را می‌دهد که دیگر کشورها نیز رسانه و بلندگو داشته باشند اما آن‌قدر صدای بلندگوی خود را زیاد می‌کنند که دیگر هیچ کس قادر به شنیدن صدای رسانه‌های دیگر کشورها نیست.  
 
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اظهار داشت: آن نرم‌افزاری که توانست در عرصه‌های سخت‌افزاری و جنگ‌افزاری قدرت خود را به نظام استکبار نشان دهد و آنها را مقهور خود کند بدون شک در عرصه نرم‌افزاری نیز قوی‌تر می‌تواند آنها را مقهور خود کند.  
 
جلیلی در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک تحول نرم‌افزاری و فرهنگی در اقتصاد کشور، فرهنگ عمومی، فرهنگ سیاسی است برای اینکه بر مبنای این تحول نرم‌افزاری و فرهنگی ظرفیت‌ها به بهترین شکل شناسایی شوند تا بتوانند آن حداکثر توان و استعدادی را که دارند بروز و ظهور دهند لذا در این عرصه هم باید پنجره‌های جدیدی نسبت به ظرفیت‌های مختلفی در این عرصه وجود دارد باز شود که در این عرصه نیز فضای مجازی می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای تحقق این امر باشد.  
 
وی بیان داشت: عرصه فضای مجازی یک عرصه برای شناسایی امکانات، فرصت‌ها و استعدادها است و ضمن اینکه می‌تواند الگویی برای محیط خود باشد می‌تواند الگویی برای سایر نقاط جهانی باشد.  
 
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: آزادسازی خرمشهر نیز به عنوان الگویی است که توانست تکثیر شود و جنوب لبنان آزاد شده و جنگ‌های 33، 22 و 8 روزه نیز با الگوبرداری از آزادسازی خرمشهر به پیروزی رسیدند.  
 
جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در حوزه اقتصاد بتوانیم پنجره‌های جدیدی را به فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخل بشناسانیم انشاءالله موفقیت‌های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت.  
 
گفتنی است؛ در پایان سعید جلیلی هدایای برگزیدگان این جشنواره هدایایی را به آنها اهدا کرد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: جلیلی ، مصلحت ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار