رئیس کنگره بين المللي سرطان سينه مطرح کرد:

مرگ سالانه 1400 زن در اثر سرطان/ اثر باور نکردنی "معنويت درمانی" در درمان سرطان

دکتر اکبری با بيان اين که سالانه 1400 زن در اثر سرطان سينه فوت می‌کنند گفت: تحقيقات نشان داده که معنويت درمانی اثر فوق العاده‌ای در درمان سرطان دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل اکبری رئيس نهمين کنگره بين المللي سرطان سينه  با بيان اين که سالانه حدود 8500 مورد جدید از سرطان سینه در کشور ثبت می‌شود که حدود 40 هزار نفر با این بیماری زندگی می‌کنند و سالانه 1400 نفر به دلیل این بیماری فوت می‌کنند  گفت: شایع‌ترین سرطان در زنان، سرطان سینه است و در این زمینه در دنیا بحث معنویت درمانی و ورود معنویت به این حوزه رونق گرفته به طوری که تحقیقات صورت گرفته در سال‌های اخیر 8 برابر شده است.

اکبری گفت: در ایران نیز از 4 سال پیش تحقیقات در این زمینه آغاز شد و گزارش‌های انجام شده نشان می‌دهد که "معنویت درمانی" می‌تواند ژن را تغییر دهد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان عنوان کرد: این تحقیق که روی بیماران سرطانی در کشور انجام شده و بر روی دو گروه ژنی بررسی شده نشان می‌دهد ژن‌هایی که باعث تشدید سرطان می‌شوند با معنویت درمانی مهار شده‌اند به این ترتیب کیفیت درمان و مهار این ژن‌ها تا 10 برابر افزایش یافته است.

اکبری گفت: در بررسی بیماران سرطانی غربالگری و تشخیص زودرس وجود دارد. تشخیص وظیفه همه ما است و باید کاری کرد تا مردم توانمند شوند، این مکانیزم‌های علمی در دنیا معروف بوده و با غربالگری تقویت می‌شوند، در سرطان سینه نیز غربالگری با "ماموگرافی" انجام می‌شود.

اکبری گفت: اما اکنون طبق اطلاعات به دست آمده، ماموگرافی تا 120 درصد بدون اثر است و ثابت شده انجام این آزمایش در 3 سال یکبار اثربخشی هزینه‌ای ندارد چرا که مردم نسبت به آن آگاه شده‌اند.

وی ادامه داد: در کشور نیز امکان ماموگرافی به مفهوم اینکه هر 3 سال یکبار به طور مداوم انجام شود وجود دارد غربالگری یعنی دولت یک کار ثابت را به طور مداوم انجام دهد اما این کارها در مورد سرطان سینه اثربخشی هزینه‌ای ندارد اما واجب است مردم و پزشکان نسبت به آن آگاه شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، زنان ، معنویت ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
اگه خوب تحقیق کنید بیشتر بیماریها وسرطانها دلیلش پارازیت انداختن امواج برای بهم زدن کیفیت تصاویر ماهواره هایه که اکثرا دارن ودودش تو چشم ماهایی میره که استفاده نمی کنیم