رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران:

تخفيف 5 تا 30 در صدي كالاهاي اساسي/هنوز قیمت‌های مصوب میوه شب عید تعیین نشده است

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از تعیین قیمت خرید میوه شب عید از باغداران شمال خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو سیب درجه یک 3000 الی 3300 تومان و سیب ممتاز 3600 الی 3800 تومان و پرتقال کیلویی 1650 تومان برای خرید از باغداران شمال تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، یدالله صادقی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان تهران از پنجم تا بیست و پنجم اسفندماه شاهد برگزاری 22 نمایشگاه رسمی و دارای مجوز است.
 
وی افزود: این نمایشگاه‌ها در تهران در مناطقی چون حکیمه، فرهنگسرای خاوران، بوستان ارم و ولایت برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع 5600 غرفه در این نمایشگاه‌ها سازماندهی شده اظهار داشت: در این  نمایشگاه‌ها انواع پوشاک، کیف، کفش و موادغذایی با تخفیف 15 تا 20 درصدی ارائه می‌شود .

در برخی کالاها مثل موادغذایی و محصولات لبنی میزان 5 درصد ولی در پوشاک کیف و کفش تا 30درصد تخفیف اعمال می‌شود.
وی با اشاره به  اینکه تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از 7 تا 17اسفندماه در شهر تهران و در شهرستان‌های استان از 15 تا 25 اسفندماه است گفت: همچنین طرح نظارتی ویژه نوروز نیز برای رسیدگی به مسائل تنظیم بازار از 15 اسفند تا 15 فروردین ماه در استان تهران اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه عمده رسیدگی‌ها و نظارت‌ها در طرح ویژه نوروز شامل واحدهای عرضه کننده پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار، میوه و لبنیات است اظهار داشت: همچنین واحدهای صنفی خدماتی شامل شرکت‌های رفاهی، اقامتی و حمل و نقل و قالیشویی نیز مشمول طرح ویژه نظارتی نوروز هستند.
 
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت با تأکید بر اینکه در ارتباط با توزیع سبد کالا ما تنها یک مجری هستیم اعلام کرد: تاکنون حدود 2 میلیون و 400 هزار سرپرست خانوار در تهران مشمول دریافت سبد رایگان کالا قرار گرفتند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت از تعداد بیشتری از واحدهای صنفی در سطح شهر برای عرضه سبد کالا استفاده نکرده گفت: کلیه شبکه‌هایی که از سوی دولت برای عرضه سبد کالا تعیین می‌شدند موظف بودند تضامینی شامل چک و سفته به دولت ارائه ‌دهند؛ که این امر موجب شد برخی واحدهای صنفی به دلیل عدم پرداخت این تضامین نسبتاً سنگین از گردونه‌ی چرخه توزیع سبد کالا حذف شوند.
 
صادقی با اشاره به اینکه به کلیه شبکه‌های توزیع سبد رایگان کالا 8 درصد کارمزد از سوی دولت پرداخت می‌شود اظهار داشت: بر اساس نظارت‌های صورت گرفته بر عملکرد این شبکه‌ها حاکی از آن است که هیچ گونه تخلفات کمی و کیفی و نیز گران فروشی  تاکنون گزارش نشده است.
 
وی در خصوص توزیع میوه شب عید نیز گفت: از 25 اسفندماه میوه ذخیره سازی شده شب عید که شامل سیب و پرتقال است در میادین میوه و تره‌بار واحدهای صنفی مشخص شده توزیع می‌شود.
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه هنوز قیمت‌های مصوب میوه شب عید تعیین نشده اظهار داشت: قیمت خرید هر کیلو سیب درجه یک 3000 الی 3300 تومان و سیب ممتاز 3600 الی 3800 تومان و پرتقال کیلویی 1650 تومان برای خرید از باغداران شمال تعیین شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار