در شش ماهه گذشته:

کاهش حوادث ناشی از گودبرداری‌های ساختمان/ پرت انرژی در حوزه ساخت و ساز 6 برابر مصرف انرژی در دنیا است

معاون فنی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت:‌ در شش ماهه گذشته از 13 هزار پروژه ساختمانی که مورد بازرسی مهندسان سازمان نظام مهندسی استان تهران قرار گرفته شاهد کاهش چشمگیر حوادث ناشی از گودبرداری‌های ساختمانی بوده‌ایم.

رضا حیدریون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حوزه ساخت و ساز کاهش کیفیت ساختمان‌ها است گفت: سرمایه‌های اصلی ما در حوزه ساخت و ساز شهری افزایش کیفیت ساختمان‌ها است .

وی در ادامه افزود : ده برابر سرمایه‌های دولتی توسط بخش خصوصی هزینه می‌شود که در این زمینه باید نگاه به ساخت و ساز شهری،‌ تغییر و حساسیت ما نسبت به حوزه ساخت و ساز شهری تغییر کند.

حیدریون در ادامه افزود:‌ کیفیت پایین مصالح ساختمانی باعث کاهش عمر ساختمان‌ها می‌شود و از سوی دیگر میزان هدررفت انرژی در ساختمان‌ها افزایش می‌‌یابد.

وی در ادامه یادآورد شد:‌ مصرف انرژی و میزان هدررفت این سرمایه‌ عظیم در ایران شش برابر مصرف انرژی در دنیا است.

 معاون فنی سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تصریح کرد: سالیانه با این حجم انرژی و وجود مصالح ساختمانی می‌توانیم اقتصاد کشور را توسعه و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در کشور شویم.

حیدریون در ادامه خاطرنشان کرد: پرت انرژی و صرفه‌جویی در آن یکی از مباحث مهم مقررات ملی ساختمان است که در افزایش کیفیت ساخت و سازها نقش مهمی دارد.

حیدریان در ادامه توضیح داد: طی شش ماهه گذشته 13 هزار پروژه‌ ساختمانی مورد بازرسی قرار گرفته که در این زمینه شاهد کاهش چشمگیر حوادث ناشی از گودبرداری‌های ساختمانی بوده‌ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: گودبرداری ، کیفیت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار