مازندران /

صادرات بیش از یک‌میلیون و 945هزار تن کالا از گمرک امیرآباد

بیش از یک‌میلیون و 945هزار تن کالا به ارزش 161 میلیون و 918 هزار دلار از گمرک امیرآباد به کشور های هدف صادر شد

مدیر گمرک امیرآباد در شمال کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری از افزایش 12 درصدی صادرات انواع کالا از این گمرک نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.

سید قاسم شریفی درباره میزان واردات کالا، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 944 هزار تن کالا به ارزش 525 میلیون و 114 هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شد که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ وزن 40 درصد و از نظر ارزش 33 درصد کاهش داشته است.

مدیر گمرک امیرآباد، عمده‌ترین کالاهای وارداتی را گندم خوراکی، جو، آهن‌آلات، کک متالوژی، بنزین و ماشن‌آلات صنعتی اعلام کرد و افزود: بیشتر این کالاها از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و چین وارد کشور شدند.

شریفی درباره میزان صادرات کالا از گمرک امیرآباد، ابراز داشت: در این مدت از سال، بیش از یک‌میلیون و 945هزار تن کالا به ارزش 161 میلیون و 918 هزار دلار معادل چهار هزار و 28 میلیارد ریال به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان صادر شد.

وی بیان کرد: این حجم از صادرات نسبت به مشابه سال قبل، 6 درصد به لحاظ وزن و 12 درصد به لحاظ ارزش، افزایش داشت.

این مسئول مهمترین اقلام صادراتی را سیمان، کلینگر، گچ سفید، مصنوعات فولادی و سنگ آهن عنوان کرد.

مدیر گمرک امیرآباد همچنین از ترانزیت 51 هزار و 664 تن کالا به ارزش 42 میلیون دلار از این دروازه تجاری خبر داد که با کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 91 همراه بود

وی در ادامه گفت: در این مدت،4 هزار و 917 تن کالا به ارزش 46 میلیون دلار از گمرک امیرآباد، ترانزیت داخلی انجام شد.

این مسئول در پایان درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد شهرستان بهشهر را از ابتدای سال‌جاری تا کنون، 598 میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با درآمد 691 ریالی مدت مشابه سال گذشته، 13 درصد کاهش داشت.

گمرک امیرآباد، ششمین گمرک صادرات کشور است./س

برچسب ها: صادرات ، گمرگ ، امیر آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.