بجنورد/

تولید وتوزیع 10هزاراصله نهال ارس درخراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری استان گفت:10هزار اصله نهال ارس در استان تولید و در بین پیمانکاران توزیع شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان ،موسی صابری گفت:این نهال ها بین پیمانکاران توزیع شده تا درعرصه های جنگلی دارای رویشگاه ارس کاشته شود.

وی افزود ازمجموع این نهال ها 5هزار اصله در نهالستان این اداره کل تولید و5هزار اصله نیز از سایر استان ها خریداری شده است.

صابری گفت: بیش از 410 هزار هکتار از جنگل ها واراضی جنگلی و ارتفاعات 800تا2هزارو500متری استان با گونه باارزش ارس پوشیده شده است.

وی افزود:نهالستان این اداره کل بااجرای دقیق مراحل تیمار بذر وشکستن دوره خواب و رکود بذر ارس موفق به تولید نهال این گونه با ارزش شده وتا کنون 10هزار اصله از نهال این گونه را به صورت غنی سازی ویاتوسعه جنگل در استان کشت کرده است.

صابری گفت:اجرای پروژه های اصلاحی واحیایی در جهت غنی سازی وتوسعه جنگل های ارس استان موثر است اما این طرح ها به علت هزینه بر بودن ودخالت عوامل محیطی و اقلیمی در زنده مانی و رشد گونه های کشت شده تحت تاثیر قرار می گیرند.

منطقه گوینگ در راز وجرگلان ،ذخیره گاه تازه قلعه وپیغو دربجنورد ،منطقه بز داغی مانه وسملقان ،ذخیره گاه کوه بهار وخمبی گرمه وکاکلی شیروان از رویشگاه های اصلی ارس در استان است./س


برچسب ها: تولید ، توزیع ، نهال ، ارس ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
lmohammadi
۱۴:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
زحمات شما در تولید ارس بی نظیر است خسته نباشید اگه ممکنه خنس و گونه ارس تولید شده توسط شما کدام است .ممنون میشم اگه برای من هم راهکار بفرمایید.متشکرم