رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

۸۰ میلیون یورو صرفه جویی در "واردات دارو"

طبق تفاهم نامه ژنو یک کانال خاص انتقال پول برای ایران در نظر گرفته شده که اجرای آن از هفته گذشته آغاز و بدون واسطه نقل و انتقال ارز صورت می‌گیرد.

دکتر رسول دنیاروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: تامین و تدارک دارو از منابع غربی و اروپایی به سختی صورت می‌گرفت زیرا انتقال پول به طور مستقیم انجام نمی‌شد. 

وی افزود: مسیر گشایش اعتبار بین یک بانک ایرانی و اروپایی برای نخستین بار انجام شد و بانک مرکزی و وزارت امور خارجه پیگیر امور هستند. 

وی با تاکید بر اینکه چنانچه انتقال پول بین بانک ایرانی و اروپایی عملیاتی شود، شاهد صرفه جویی ۷ تا ۸ درصدی ارزی خواهیم بود، تصریح کرد: برای واردات دارو یک میلیارد یورو صرف می‌شد که با گشایش اعتبارات حدود ۸۰ میلیون یورویی آن صرفه جویی می‌شود. 

دیناروند با اشاره به اینکه پس از چند سال بدون واسطه نقل و انتقال پول را که هزینه بر است انجام میدهیم، خاطرنشان کرد: هزینه انتقال پول که ۸ درصد است با از بین رفتن واسطه صرفه جویی می‌شود که به نفع کشور و بیماران خواهد بود و قیمت دارو‌ها در سال آینده حداقل به همین میزان کاهش می‌یابد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار