حجت‌الاسلام ناطق نوری:

تندروی‌های نامتعادل به کشور آسیب می‌زند/ ولی فقیه میزان ما در همه امور است

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت: یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها (بی‌ترمزها) هستیم؛ تندروی نامتعادل کردن به کشور ضربه وارد می‌کند چرا که ما میزان داریم و میزان ما ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری با حضور در مراسم ختم حاج ابولفضل حاجی‌حیدری عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: حضور در چنین مجالسی برای هر فردی سه وجه دارد، در وهله اول طلب مغفرت و آمرزش برای متوفی، اظهار همدردی با بازماندگان و دیگری تنبه و تذکر برای همگان که به عنوان وجه غالب مطرح است.  
 
وی افزود: ما باید از خوب و بد افراد مختلف آموزه‌های زیادی را فرا بگیریم و به فکر فرو رویم که افرادی همچون حاج حبیب‌الله عسگراولادی و حاج ابوالفضل حاجی حیدری و مرحوم پرورش چه ویژگی‌هایی داشتند که اینگونه در دل‌ها جا گرفتند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری با اشاره به مبارزات انقلابی حاجی حیدری گفت: این مبارز نستوه در کنار دایی بزرگوار خود حاج حبیب‌الله عسگراولادی از سال 1343 در سن نوجوانی به مبارزه علیه طاغوت پرداخت و تا سال 57 در زندان‌های رژیم پهلوی محبوس بود.  
 
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری به خصوصیات اخلاقی حاجی حیدری اشاره و بیان داشت: اخلاص، تواضع و فروتنی، دقت در بیت‌المال، قیام برای خدا از جمله خصوصیات بارز این مجاهد انقلابی بود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری تصریح کرد: یک بار از زبان حاجی حیدری نشنیده‌ایم که بگوید من در فلان مبارزه انقلاب حضور داشتم و یا اینکه در سالروز مناسبت‌های انقلابی در حضور دوربین‌ها به فعالیت‌های خود اشاره‌ای کند، چرا که برخی از ما در چنین روزهایی می‌گوییم من فلانی بوده‌ام و چنان خودش را انقلابی جلوه می‌دهد که باعث تعجب همگان می‌شود و می‌پرسیم که اینها از کجا پیدا شده‌اند اما امثال حاجی حیدری برای خدا کار کرده‌اند.  
 
وی اضافه کرد: بندگان خالص و مخلص خداوند اینگونه نیستند که بگویند من اینگونه بودم و اینگونه هستم چرا که کاری که برای خدا انجام شود او حساب می‌کند.  
 
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری به ذکر خاطره‌ای از امام (ره) اشاره و گفت: بنیانگذار انقلاب در حدود 72 سال پیش نامه‌ای را به آقای وزیری نوشتند چرا که وی علاقمند بود از بزرگان و علما یادگاری‌هایی را در دفتر مخصوص خود گردآوری کند، سپس یکی از دوستان من در نجف به من اطلاع داد که آن نامه را در دفتر آقای وزیری برای من پیدا کنید که من پس از پرس‌وجو توانستم اصل نامه را در منزل وی پیدا کنم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: در نامه حضرت امام به آقای وزیری نقل شده بود که قیام برای خدا نیست که یک فرد بیشعوری بر سرنوشت کشور حاکم می‌شد (رضاخان). قیام برای خدا نیست که به ساحت امام صادق (ع) توهین شود. بهتر نبود به جای جمع کردن این یادگاری‌ها دل‌های علما را جمع می‌کردید و بریاد خدا قیام می‌کردید.  
 
 وی افزود: هر فرد با تقوایی نه دروغ می‌گوید و نه تهمت می‌زند و هیچگاه مردم را به جان هم نمی‌‌اندازد و نمامی نمی‌کند و راه درست را طی می‌کند، افراد با تقوا، افراط‌ گرا و تندرو نیستند بلکه معتدل‌ هستند.  
 
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بیان داشت: یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها (بی‌ترمزها) هستیم؛ تندروی نامتعادل کردن به کشور ضربه وارد می‌کند چرا که ما میزان داریم و میزان ما ولی فقیه است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری تصریح کرد: برخی کاسه‌های داغ‌تر از آش هستند و در زمان امام علی (ع) خوارجی که علامت سجده بر پیشانی‌شان بود و حتی لباس‌شان پاره بود آن گونه‌ رفتار کردند که امام علی (ع) خطر آنها را از کفار بیشتر عنوان کرد.  
 
وی افزود: ولی فقیه مسئله‌ای را اشاره می‌کنند اما بعضی افراد ادعای می‌کنند که این ایشان برخی موارد را مصلحت نمی‌دانند و ما باید جاده صاف‌کن باشیم، این جلو حرکت کردن از امام صدمات زیادی وارد می‌‌کند.  
 
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: انسان‌های با تقوا همچون حاجی حیدری هیچگونه تکبر و خودخواهی ندارند و باید حلال و حرام ملاک قرار دادن امور در بیت‌المال را از سوی حاج آقا حیدری به عنوان یکی از نکات بارز اخلاقی وی مدنظر قرار داد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری به فسادهای اقتصادی انجام شده در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: فسادهای میلیاردی در کشور را یا نگویید یا اگر اعلام می‌کنید تا آخر خط جلو بروید چرا که مردم را نسبت به انقلاب به شک می‌اندازید اگر بنا است که آبروی کسی حفظ شود چرا حیثیت‌اش را می‌برید و اگر از فسادها نام می‌بریم باید تا انتها پیش برویم و مردم را از تردید بیرون آورد.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حاج‌ ابوالفضل حاجی حیدری در آخرین روزهای زندگی خود بارها تاکید داشتند که چیزهایی را که من باید امضا کنم بیاورید و باید گفت او بزرگترین خدمت را در باب ایجاد اشتغال و خودکفایی در کمیته امداد ایفا کرده‌اند و به عنوان شخصی که احیاکننده کمیته امداد بود باید همیشه از او نام ببریم.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ناطق ، نوری ، پرورش ، حیدری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار