وزیر خارجه بلژیک در پاسخ به خبرنگاران:

راه را برای حضور تروریست‌های اروپایی در سوریه خواهیم بست

وزیر خارجه بلژیک گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی را برای حضور از ممانعت تروریست‌های اروپایی در سوریه ایجاد کنیم، البته محدود ساختن مرزها کار بسیار مشکلی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "وزیر خارجه بلژیک" با شرکت در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود در پاسخ به سوالی درباره روابط دوجانبه ایران و بلژیک، گفت: سعی می‌کنیم روابط خود را مستحکم‌تر کنیم؛ باید دید طی ماه‌های آینده چگونه می‌توانیم به استحکام این رابطه بیافزاییم.  
 
وی اظهار داشت:‌ اگر واقعا و به طور نهایی در پرونده هسته‌ای ایران توافقی ایجاد شود، فرصت‌های بسیار زیادی برای بررسی مسائل حقوق بشر و تحریم‌های اقتصادی ایجاد خواهد شد.  
 
وزیر خارجه بلژیک ضمن اشاره به دعوت خود از وزیر خارجه ایران برای دیدار از کشورش، تاکید کرد:‌ می‌خواهیم روابط دوجانبه دو کشور پیشرفت داشته باشد.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود برخی بی‌اعتمادی‌ها در زمینه مذاکرات هسته‌ای بیان داشت:‌ این شک و تردیدها در کلیه مذاکرات بین‌المللی وجود دارد و در این مذاکرات نیز در هر دو طرف دیده می‌شود و تا زمانی که به توافق نهایی برسیم ادامه خواهد داشت.  

وزیر خارجه بلژیک در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور برخی تروریست‌های اروپایی در سوریه، ادامه داد: تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی را برای حضور از ممانعت این افراد در سوریه ایجاد کنیم، البته محدود ساختن مرزها کار بسیار مشکلی است.  
 
وی تاکید کرد: متاسفانه تعدادی از جوان‌ها افراطی شده و در خشونت‌های شنیع سوریه شرکت می‌کنند که بازگشت این افراد نه‌تنها برای بلژیک بلکه برای کل منطقه خطرآفرین خواهد بود.  
 
وزیر خارجه بلژیک اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با تبادل اطلاعات این افراد را شناسایی و تحت پیگرد قرار دهیم.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: وزیر ، خارجه ، بلژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار