ظریف در پاسخ به خبرنگاران:

درهای اقتصاد ایران به روی همه باز است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دوستان اروپایی ما باید بدانند درهای اقتصاد ایران به روی همه باز است و این کشور محیط ثابت و خوبی برای تجارت است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" در نشست خبری مشترک با همتای بلژیکی‌ در پاسخ به سوالی درباره انفجار اخیر لبنان گفت: متاسفانه پدیده افراط و تروریسم در منطقه ما به عنوان یک چالش اساسی برای همه حکومت‌ها و حتی برخی از مردم شده است.  
 
وی افزود: این مسئله ضرورت همکاری و اقدام مشترک علیه تروریسم را فراهم کرده است.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار داشت: من بلافاصله پس از این حادثه تاسف‌آور و خطرناک با وزیر خارجه لبنان که در کابینه جدید این کشور است صحبت کردم و ضرورت اقدام مشترک علیه تروریسم را مطرح کردم.  
 
ظریف تاکید کرد: وزیر خارجه لبنان به من و ملت ایران اطمینان دادند که از هیچ تلاشی برای یافتن مسئولان این حادثه فروگذار نخواهد کرد.  
 
وی تصریح کرد: خوشحالم که هم در مورد حمله به سفارت جمهوری اسلامی و هم حمله به سایر نهادها و نمایندگی‌های کشورمان در لبنان دولت این کشور اقدامات فوری انجام داده است و از این بابت تشکر می‌کنم.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: افراط و فرقه‌گرایی مرز نمی‌شناسد و همه کسانی که امروز از این دو پدیده حمایت می‌کنند خود، همسایگان و منطقه را به خطر می‌اندازند، این موضوع صرفا محدود به منطقه ما نیست و اگر جلو آن گرفته نشود در همه جهان نمونه‌های خشونت را خواهیم دید.  
 
ظریف تاکید کرد: علاوه بر اقدامات سیاسی، اقدامات عملی نیز برای حفاظت از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را انجام داده‌ایم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مبادلات اقتصادی ایران و اروپا گفت: دوستان اروپایی ما باید بدانند درهای اقتصاد ایران به روی همه باز است و این کشور محیط ثابت و خوبی برای تجارت است.  
 
وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: از طریق همکاری می‌توانیم زمینه حضور بخش‌های خصوصی در اتحادیه اروپا و به خصوص بلژیک را در ایران فراهم آوریم.  
 
ظریف با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی دو کشور تصریح کرد: کشور ما خاطره خوبی از حضور اقتصادی بلژیک در راه‌آهن، تولید شکر و گمرک دارد.  
 
وی افزود: این فرصت خوبی برای بلژیک است که بتواند دوباره به ایران برگشته و موقعیت سابق خود را پیدا کند.  
 
وزیر خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم از طریق مذاکرات هرگونه عذر و بهانه‌ای برای ادامه تحریم‌ها از بین برود.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: ظریف ، خارجه ، لبنان ، بلژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار