وزیر خارجه بلژیک عنوان کرد

توافق هسته‌ای زمینه‌ساز توافق در سایر پرونده‌های منطقه/ ایران باید در گفتگوهای ژنو2 حضور داشته باشد

وزیر خارجه بلژیک گفت: امیدوارم بتوانیم از توافق نهایی در پرونده هسته‌ای ایران برای توافق در سایر پرونده‌های منطقه‌ای و حقوق بشر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه بلژیک در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران گفت: روابط دیرینه دو کشور از قرن 19 تا کنون به شکل خوبی ادامه یافته است.  
 
وی افزود: ایران در مسائل مختلفی از جمله پذیرش پناهندگان افغانستان و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر که روند رو به افزایشی نیز دارد نقش موثری داشته است.  
 
وزیر خارجه بلژیک اظهار داشت: امیدوارم توافق هسته‌ای ایران به مرحله نهایی و شفافی برسد که اعتماد همه طرف‌ها را در بر داشته باشد.  
 
وی تاکید کرد: ایران همچنین در برخی از مسائل و پرونده‌های منطقه‌ای قابلیت تاثیرگذاری دارد، از جمله در پرونده سوریه.  
 
وزیر خارجه بلژیک ضمن استقبال از قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره رفع حصار از برخی از شهرهای سوریه تصریح کرد: ما و اتحادیه اروپا بر این باوریم که ایران باید در گفتگوهای ژنو2 حضور داشته باشد و همچنین اینکه راه حل نهایی مسئله سوریه سیاسی است.  
 
وی با بیان اینکه یکی از محورهای گفتگو با مقامات ایرانی مسئله حقوق بشر بوده، تاکید کرد: در زمینه مجازات اعدام، آزادی بیان و موقعیت زنان مسائلی را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که گفتگوها در فضایی باز انجام شود.  
 
وزیر خارجه بلژیک بیان داشت: امیدوارم خانم اشتون و فرستاده حقوق بشر بتوانند در ایران حضور یابند.  
 
وی با بیان اینکه کشورش در ایران وجهه خوبی دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم از توافق نهایی در پرونده هسته‌ای ایران برای توافق در سایر پرونده‌های منطقه‌ای و حقوق بشر استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: وزیر ، خارجه ، بلژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار