مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در دی‌ماه 92

مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در دی ماه سال گذشته را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در دی ماه سالی که گذشت را بخوانید.

قدم‌یاری: توجه به توان داخلی نتایج مطلوبی را برای کشور رقم می‌زند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با بیان اینکه هر کجا به توان داخلی توجه کردیم نتایج مطلوبی حاصل شده است، گفت: دانشجویانی که همزمان با تحصیلات خود در تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌ می‌کنند از آمادگی‌ بیشتری برای ورود به عرصه تجاری‌سازی و توسعه فناوری‌های نو برخوردارند.

جعفری: تقویت اقتصاد با اتکا به ظرفیت‌های درونی ممکن خواهد بود

دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی گفت: اگر در حوزه اقتصادی و جنبه‌های مختلف تولید و مصارف اقتصادمان را مبتنی بر ظرفیت‌های درونی شکل دهیم، پیشرفت چشم‌گیری خواهیم داشت.


هاشمی: جلوگیری از تنش عامل لغو سخنرانی جلیلی در واحد بجنورد

معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي از ملحق شدن اداره تشكل‌هاي سياسي به معاونت فرهنگي خبر داد و گفت: اين اقدام در برگيرنده اين پيام است كه از اين پس قرار است در دانشگاه آزاد اسلامي فعاليت‌هاي سياسي رنگ و بوي فرهنگي داشته باشد.

توسط دانشجویان دانشگاه تهران؛ جشن شیرینی‌خوران مرگ شارون برگزار شد

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران به دنبال شادی و شعف مردم فلسطین در پی مرگ آریل شارون، قصاب صبرا و شتیلا، جشن شیرینی خوران برگزار می‌کنند.


فتحی: آمریکا هرجا قدرت ایران را جدی نگرفته دچار بحران شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری گفت: همانطور که تاکنون سیاست‌های آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه با شکست مواجه شده است، هر کجا قدرت ایران را جدی نگرفته‌اند خودشان دچار بحران شده‌اند.


عضو مجلس خبرگان رهبری: سبک زندگی اسلامی محور تمدن اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سبک زندگی اسلامی مسئله مهمی بوده که مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی آن را به عنوان مطلب اساسی محور تمدن اسلامی مطرح کردند و بر توجه به این مسئله تاکید فراوان داشتند.


حجت‌الاسلام کلانتری: ترویج فرهنگ مهدوی در دانشگاه‌ها با برگزاری نشست‌‌های مهدویت و انتظار

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران با بیان اینکه مهدویت یکی از باورهای اصیل بوده که به عنوان بحث جدی و همیشگی در جامعه دانشگاهی مطرح است، گفت: نشست‌ها و همایش‌های مختلفی در خصوص مهدویت در دانشگاه‌ها برای ترویج فرهنگ مهدوی برگزار می‌شود.


یادداشت/ "استراو" قهرمان به چالش کشیدن برنامه هسته‌ای ایران

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مهاجر اصفهان، در یادداشتی نوشت: یادمان نرفته که جک استراو در اعترافی می‌گوید "من قهرمان به چالش کشیدن برنامه هسته‌ای ایران هستم." حالا این فرش قرمزی که برای این‌ها پهن کرده‌اید، بوی خون شهیدان دانشمند و مجاهد ایران را می‌دهد.

سیم‌بر:  اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه برنامه‌ریزی‌های کلان جامعه قرار گیرد

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مسئولان کشور باید برنامه‌هایی را تدوین کنند که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی کمترین آسیب به مردم و جامعه وارد شود، گفت: اقتصاد مقاومتی چیزی نیست که در یک لایحه بودجه و یا یک برنامه اقتصادی 5 ساله خلاصه شود، بلکه باید سرلوحه برنامه‌ریزی‌های کلان جامعه و مسئولان قرار گیرد.

گودرزی: نشست ژنو2 بدون حضور ایران راه به جایی نمی‌برد

مسئول معاونت سیاسی بسیج دانشجویی کشور با اشاره به این که آمریکایی‌ها می‌دانند در حل مسائل خاورمیانه و سوریه راه به جایی نمی‌برند، گفت: آمریکایی‌ها روند قدرت‌یابی‌ ایران را بررسی کردند و متوجه شدند که کشورما در تمامی حوزه‌ها پیشرفت می‌کند لذا نمی‌خواهند به راحتی به ایران امتیاز دهند و خودشان می‌دانند راهی جز دعوت از ایران در نشست ژنو2 ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد: احساس مسئولیت در قبال دیگران از آموزه‌های انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: انقلاب اسلامی به ما خود باوری و اعتماد به نفس را آموخت و غرور و بخل و حسد را از میان برداشت، لذا احساس مسئولیت نسبت به دیگران و بی‌تفاوت نبودن به دیگران از دیگر آموزه‌های انقلاب اسلامی است.

یادداشت/ ستایش یک اقدام پسندیده

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد یادداشت خود نوشت: حرکت دکتر روحانی در دیدار با خانواده جانبازان سرفراز حرکتی است قابل تقدیر و ستایش که نشان از توجه ویژه بالاترین مقام اجرایی کشور به عزیزترین فرزندان جمهوری اسلامی دارد.


نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی به دکتر روحانی

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آورده است: مشي هيچ دولتي مصون از انحراف و گمراهي نيست و صد البته "اعتدال"، به يك تبيين علمي و ديني نيازمند است، چرا كه استحاله اعتدال، منجر به بروز ليبراليسم گازانبري و برخورد چكمه‌اي با هر صداي منتقد و سازنده خواهد شد.


هاشمی: قوه قضاییه شرایط محاکمه فتنه‌گران را فراهم کند

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اظهارات "اردشیر امیرارجمند" عضو گروهک تروریستی منافقین و مشاور ارشد یکی از سران فتنه گفت: مردم با آزادی زندانیان سیاسی موافقند در صورتی که پس از آزادی، مورد محاکمه علنی قرار گرفته و به سزای عمل خویش برسند.

کردلو:  فتنه‌گران خارجی به دنبال جریان‌سازی مجدد در کشور هستند

مسئول روابط عمومی اتحاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با تأکید بر اینکه حماسه "9 دی" رفراندوم مردمی درباره محاکمه سران فتنه بود، گفت: کشور ما قانون اساسی و قوه‌قضائیه دارد و تصمیمات که در رأس حاکمیت و نظام گرفته می‌شود از دایره قانون و از مطالبات مردم برخاسته است.

حیدری: از قوه قضائیه انتظار مجازات عاملان فتنه را داریم

رئیس سازمان بسیج دانشجویی پيرامون حوادث و ظلم‌هایي كه در آن برهه زماني بر ملت و نظام اسلامي رفته است، گفت: در سال 88 همه استكبار جهاني با همكاري ايادي دست نشانده داخلي خود به دنبال فروپاشي نظام اسلامي با برنامه اي بلند مدت و پيچيده توانست جشن بزرگ ملي انتخابات را به ميدان اردو کشی خياباني و توطئه عليه نظام تبديل نمايد.


یادداشت/ وجه تمایز رخدادهای سال 58 با88

علی جاوید صباغیان در یادداشت خود با بیان اینکه مهم‌ترین وجه تمایز بین رخداد سال 58 و سال 88 تفاوت نقش خواص و عوام است می‌نویسد: 9 دی بازهم شکست برای اردوگاه دشمنی بود که در بسیاری از مواقع در برنامه ریزی‏‌های دشمنانه خود، حضور مردم را پیش بینی نمی‏‌کند.


طاهری: مطالبه اقتصاد دانش‌بنیان امری مهم در پیشرفت کشور است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین عامل برای تکیه بر ظرفیت درونی است، گفت: پیشرفت رشد علمی توسط دانشجویان و مطالبه اقتصاد دانش‌بنیان از کارهایی است که دانشجویان می‌توانند در جهت ارتقاء اقتصاد کشور انجام دهند.

زینالو: پایداری پیشرفت‌های علمی مبتنی بر حمایت مسئولان است

دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته ای با تأکید براینکه پایداری پیشرفت های علمی مبتنی بر حمایت مسئولان است، گفت: جنبش دانشجویی وظیفه دارد تا در جهت نیل به اهداف میان مدت تلاش کند که اگر مسئولان به مطالبات دانشجویان چراغ سبز نشان دهند و با آنها همکاری داشته باشند حرکت پر شتابی در زمینه رشد علمی کشور خواهیم داشت.


پرکره: تکیه بر دانش و بینش داخلی عامل مقاومت در برابر تحریم ها بوده است

قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی با تأکید براینکه بهترین داشته و ظرفیت داخلی اتحاد بین مردم، مسئولان و جوانان است، گفت: آنچه در پیشرفت کشور همیشه به ما کمک می‌کرد که تحریم‌ها را دور بزنیم و یا کاهش دهیم تکیه بر دانش و بینش داخلی بوده است.

صلاحی : حرکت در جهت شاخص‌های نظام، عامل موفقیت دولت‌هاست

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: هر حوزه‌ای که خود را به نظام وصل کرده است و طبق شاخص‌های آن حرکت کرده است به موفقیت رسیده است از جمله حوزه تدافعی و علمی. حال حوزه اقتصادی نیز باید طبق شاخص‌های نظام به انجام تکلیف بپردازد.


موسوی: مبنای انقلاب اسلامی استکبارستیزی بوده است

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جنبه بین‌المللی دارد، گفت: بحث استکبارستیزی در مبنای دینی و قرآنی ما شاخص‌ترین پیام انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار