عراقچی در جمع خبرنگاران:

اظهارات "شرمن" اعتراف مجدد آمریکایی‌ها بر ادامه روند غنی‌سازی ایران است

عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: آنچه که خانم شرمن گفته اعتراف مجددی است بر اینکه غنی سازی ایران ادامه پیدا می‌کند و جزئی از راه حل جامع هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"سیدعباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در جلسه افتتاحیه بیست و چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه سفر کا‌ترین اشتون به تهران به چه منظوری صورت می‌گیرد گفت: اشتون به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا به ایران سفر می‌کند.  
 
وی همچنین با اشاره به حاشیه اجلاس شورای حکام سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان کرد: اولین موضوعاتی که در دستور کار مذاکرات قرار دارد بحث غنی سازی و رفع تحریم‌ها و موضوع صلح آمیز هسته‌ای است که در اجلاس بررسی‌های فنی بیشتری خواهد شد.  
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به یکی از موضوعات راه حل توافق جامع که در توافقنامه ژنو هم ذکر شده، مبنی بر همکاری‌های صلح آمیز بین‌المللی هسته‌ای با ایران، اظهار داشت: این موضوع زمینه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و ما در خصوص این زمینه‌ها گفتگوهایی را در آینده خواهیم داشت.

وی افزود: این گفتگو‌ها شامل تاسیس نیروگاه‌های هسته‌ای و رآکتورهای تحقیقاتی، پزشکی هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای و همه مواردی که در چارچوب استفاده صلح آمیز هسته‌ای بوده و قرار است کشورهای عضو ۱+۵ و جامعه بین‌المللی همکاری‌هایی را با ایران در این زمینه داشته باشد.  
 
عراقچی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر وندی شرمن گفت: با توجه به توافقنامه ژنو، ایران به غنی سازی خودش ادامه خواهد داد و در گام نهایی نیز برنامه غنی سازی وجود خواهد داشت و این موضوع را هم آمریکایی‌ها و در اظهارات وندی شرمن می‌بینیم که بر آن صحه گذاشته شده است و این اعترافی است بر حق غنی سازی ایران و کنار گذاشته شدن سیاست غنی سازی صفر.  
 
وی خاطرنشان کرد: براساس توافقی که در ژنو صورت گرفت، در طول یک دوره زمانی و راه حل جامع، ابعاد این غنی سازی و نظارت‌هایی که باید در آن صورت بگیرد مورد توافق واقع خواهد شد که یکی از موضوعات مذاکرات آتی در خصوص بررسی ابعاد و اندازه‌های غنی سازی ایران است و همچنین نظارت‌هایی قرار است صلح آمیز بودن آن را تائید کند و با آن مشکلی نداریم زیرا از صلح آمیز بودن برنامه خود مطمئن هستیم و آنچه که خانم شرمن گفته اعتراف مجددی است برای اینکه غنی سازی ایران ادامه پیدا می‌کند و جزئی از راه حل جامع هم خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، غنی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار