"عادت های دوران کودکی" را ترک کنید!

برای شما هم پیش آمده است گاه با رفتاری در خودتان مواجه شوید که بلافاصله گذشته و خاطراتان را مرور و یادآوری کنید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بدانید شما هنوز در دوران کودکی خود سیر می کنید و بخشی از شخصیت خود را در این دوران جا گذاشته اید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که عادت به جویدن ناخن و یا مکیدن انگشتان دست دارند و افرادی که یک کار را چندین مرتبه باید تکرار کرد تا یاد بگیرند ویژگی های رفتاری و شکل گیری شخصیت شان در کودکی به طور کامل نبوده است.

بررسی ها نشان می دهند سعی کنید فرزندتان را در طول اوقات فراغت و استراحت به انجام کار دیگری تشویق نمایید. یک مشغولیت فرعی برای کودک ایجاد کنید مثل خمیر بازی، توپ بازی، پازل، کاردستی، نقاشی و خانه سازی سبب درگیری ذهن کودک می شود و عادت های نادرست را در کودک از بین می برد.

سعی کنید نگرش و دیدی مثبت، سازنده و شفاف نسبت به حل مشکل کودک داشته باشید و با صبر و حوصله عادت ناخوشایند را ترک دهید چرا که باید زمان سپری شود تا او عادت ناخوشایند خود را ترک کند.

نتاج مطالعات نشان می دهند افرادی که هنوز برخی از عادات دوران کودکی خود را ترک نکرده اند باید بدانند در  صورت عدم توجه به آن و بر طرف نکردن آن ها دچار نوعی "پرخاشگری" در روح و روان و شخصیت خود می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عادت ، کودکی ، کلینیک ، ناخن ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار