مشهد/ معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

تدوین سند راهبردی توسعه جغرافیایی آموزش سلامت کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی سند راهبردی توسعه جغرافیایی آموزش سلامت کشور تدوین شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،دکتر امیر محسن ضیایی در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد افزود:در قالب این سند راهبردی کیفیت آموزش پزشکی در کشور ارتقا یافته و برنامه آموزش دانشجویان برای رشته ها و در مقاطع مختلف مطابق با نیازهای حوزه سلامت تدوین شده است.

وی کمبود منابع را مهمترین چالش حوزه آموزش وزارت بهداشت عنوان کرد وگفت: این کمبودها شامل منابع فیزیکی، نیروی انسانی و زیر ساخت ها است که همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور با آن روبرو هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه در سالهای اخیر رشد آموزش پزشکی در کشور با سرعت پیش رفته است، درحالی که همطراز با آن رشد کیفی صورت نگرفته است افزود : در دو سال اخیر افزون بر 50 هزار دانشجو در رشته های پزشکی و دیگر رشته ها در دانشگاههای کشور پذیرفته شده اند ، اما در این مدت در حالی که رشد 72 درصدی پذیرش دانشجو داشته ایم اعتبارات بخش آموزش 33 درصد کاهش یافته است.

ضیایی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی و چاره اندیشی اصولی در اینباره افزود: رشد 66 درصدی قطب های علمی و تاسیس 335 مرکز تحقیقاتی در سالهای اخیر در کنار محاسن مثبتی که دارد به دلیل کمبود منابع اعتباری و زیر ساختی نتواسته است به اهداف کیفی خود دست پیدا کند.

وی توسعه ارتباطات بین الملل در بخش آموزش را ضروری دانست و گفت: توجه به ارتباطات بین الملل در بخش آموزش پزشکی بویژه در هشت سال گذشته مغفول مانده است ،در حالی که این اقدام برای ارتقای کیفیت آموزشی باید گسترش یابد./س

برچسب ها: جغرافیا ، سلامت ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.