اردبیل/

گمرک اصلاندوز در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود

استاندار اردبیل از راه‌اندازی گمرک اصلاندوز در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: نسبت به اجرایی شدن این پروژه اقدامات لازم را آغاز کرده ایم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش با اعلام این خبر افزود: با توجه به استعدادها و قابلیت‌های استثنایی منطقه در بخش های کشاورزی، گردشگری و تجارت خارجی در اولویت سرمایه‌گذاری‌ها قرار دارد و دولت در این راستا از سرمایه گذاری‌ها حمایت می‌کند.

وی گفت: وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای ویژه از جمله کوه سبلان، جلگه‌ها و اراضی حاصلخیز کشاورزی و آب‌های گرم معدنی موهبتی برای استان است که در صورت استفاده بهتر از این فرصت‌ها زمینه رشد و توسعه استان اردبیل فراهم می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار مرتع و 750 هزار هکتار زمین زراعی در استان وجود دارد، بهره‌برداری این میزان ظرفیت را در اشتغال و افزایش تولید و درآمد در استان با اهمیت ذکر کرد.

خدابخش یادآور شد: وجود پتانسیل مناسب کشاورزی و تولیدات غذایی در استان اردبیل در کنار بازار مصرف خارجی مطلوب، شرایط خاصی را برای استان ایجاد کرده و در صورت استفاده از آن می‌توان گام‌های بلندی برای توسعه برداشت.

وی گفت: بازار کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه با فاصله نزدیک به استان اردبیل ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی برای استان فراهم کرده و برای افزایش میزان صادرات مذاکراتی کرده و مشغول بسترسازی در شهرستان‌های شمالی استان هستیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به تردد روزانه بیش از 3 هزار تبعه جمهوری آذربایجان به استان اردبیل از مرز بیله‌سوار مغان عنوان کرد: بیشتر این افراد با هدف استفاده از ظرفیت‌های درمانی به استان سفر می‌کنند.

خدابخش یادآور شد: هنوز به صورت مناسب از ظرفیت توریسم درمانی در استان استفاده نشده و ما به دنبال راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی درمانی در استان برای پذیرش بیماران کشورهای همسایه هستیم.

وی در ادامه به افتتاح 59 طرح اقتصادی در ایام‌الله دهه فجر در استان اشاره کرد و اذعان داشت: این طرحها با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریال اجرا و برای یک هزار و 500 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است/س.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.