کرمانشاه /

کوه سهیل زیبایی 3 هزار متری برای علاقه‌مندان به گردشگری در فصل زمستان

کوه سهیل که در شهرستان سنقرو کلیایی از توابع استان کرمانشاه واقع شده به‌دلیل ویژگی‌ها و آثار طبیعی در لیست میراث طبیعی ملی قرار گرفته و مکانی مناسب برای کوه‌نوردان و همچنین ایجاد ورزش‌های زمستانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه استانی است که در ضلع غربی در حاشیه رشته کوه زاگرس قرار گرفته و زیبایی‌های زیادی از جمله کوه بیستون، شاهو، ارتفاعات و دامنه اورامانات را در بر گرفته که مناطقی دیدنی در فصل سرد سال محسوب می‌شوند.

علی فعله‌گری از کوه سهیل به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مناطق گردشگری استان کرمانشاه در فصل سرد سال یاد کرد و در خصوص ویژگی‌های این کوه بیان داشت: این کوه در تمام ایام سال از برف پوشیده شده و جزو رشته کوه‌های بدر و پریشان است که در حاشیه جنوبی شهرستان سنقرو کلیایی قرار دارد.

وی با اشاره به ارتفاع سه هزار و 300 متری این کوه، افزود: علاوه بر این کوه، مناطق کوهستانی بسیاری در استان کرمانشاه وجود دارد که تدارک امکانات رفاهی و سایت‌های ورزشی در این مناطق علاوه بر شناخته شدن، موجب رونق گردشگری در این استان می‌شود.

این مسئول با اشاره به مناطق برفی و کوهستانی بسیار در شهرستان‌های پاوه و روانسر، اظهار داشت: چنین مکان‌هایی، پتانسیل ورزش‌های زمستانی همچون اسکی روی برف را در استان ایجاد می‌کند.

به گفته وی، این نقاط سایت مناسبی برای ورزش‌های زمستانه قلم‌داد می‌شود که احداث چنین سایت‌هایی یکی از برنامه‌های طرح توسعه گردشگری است.

فعله‌گری با اشاره به مناطق دیدنی دیگر از جمله روستای هجیج، گفت: برخی از فصل زمستان به‌دلیل نامساعد بودن وضعیت جاده‌ها به‌عنوان گردشگری یخ‌زده نام می‌برند و بدون شک با کاهش میزان ورود گردشگر و توریست در این فصل رو به‌رو هستیم که باید با اجرای برنامه‌های مدون، برای جذب توریست زمستانی تلاش کنیم.

کوه سهیل به‌همراه دیگر مناطق کوهستانی استان کرمانشاه، با در نظر گرفتن تدارکات و امکانات رفاهی و عملی کردن این برنامه‌ها،  میزبان خوبی برای توریست و گردشگران زمستانه خواهد بود و در کنار مناطق گردشگری در فصل گرم سال، حرفی برای گفتن دارد/س

برچسب ها: کوه ، سهیل ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.