مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ۲۹ بهمن؛

از کاهش ۲۰ درصدی نرخ اینترنت تا مسدود شدن ۸ فیلترشکن

از امشب قصد داریم تا مروری بر اخبار فناوری اطلاعات روز داشته باشیم. مهم‌ترین اخبار فناوری امروز مسدود شدن فیلتر شکن psiphon، تکذیب فیلترینگ لاین، کاهش 20 درصدی نرخ اینترنت و... است که می توانید اینجا بخوانید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ از امشب قصد داریم تا مهم‌ترین خبرهای فناوری اطلاعات روز را در یک بسته خبری در اختیار شما قرار دهیم، پس هر شب می‌توانید با صفحه دریچه به روز باشید.





psiphon بسته شد / مسدود شدن 8 فیلترشکن در دستور کار

یک منبع آگاه در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس، از مسدود شدن فیلتر شکن psiphon از سه روز گذشته خبر داد.  وی گفت: یک هفته پیش نیز افزونه ZenMate کروم مسدود شد و برنامه مسدود شدن تمام 8 فیلتر شکن در دستور کار قرار دارد.



وی تاکید کرد: دستوری برای مسدود سازی نرم‌افزار ارتباط موبایلی Line‌ دریافت نکرده‌ایم و احتمالا ایجاد محدودیت‌هایی در دسترسی به این برنامه، به دلیل اعمال محدودیت دسترسی به psiphon حادث شده است.

دبیر کمیته فیلترینگ فیلتر شدن "لاین" را تکذیب کرد

دسترسی به اپلیکیشن موبایلی لاین از روز گذشته برای کاربران ایرانی با اختلالاتی روبه رو شده که در این زمینه برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی داخلی، فیلتر شدن این نرم افزار موبایلی را تصمیم کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ به دلیل نقض حریم خصوصی افراد عنوان کرده اند.




در این راستا عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه این شایعات را تکذیب کرد و گفت: چنین چیزی تاکنون در کارگروه تعیین مصادیق مطرح نشده است.


وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود این تصمیم در جلسه روز شنبه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ و با اکثریت رای اعضا گرفته شده است تصریح کرد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نه تنها روز شنبه جلسه ای نداشته بلکه تاکنون جلسه ای در مورد تصمیم گیری برای فیلتر شدن این نرم افزار نیز تشکیل نشده است.

خرم آبادی با بیان اینکه عدم دسترسی به این نرم افزار موبایلی ارتباطی با تصمیمات کارگروه فیلترینگ ندارد گفت: تا این لحظه تصمیمی در زمینه این برنامه موبایلی گرفته نشده است.

کاهش 20 درصدی نرخ اینترنت ابلاغ شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه شماره 181 خود موضوع تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را با هدف کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار با توجه به زنجیره هزینه های ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز و مصوبات گذشته بررسی و تعرفه های جدیدی را مصوب کرد.



براساس این مصوبه تعرفه حجم استفاده از اینترنت ارائه شده از طریق فناوری ADSL برای کاربران نهایی به میزان 20 درصد و به صورت یکنواخت در کلیه سطوح کاهش یافت. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که تعرفه های جدید برای اجرا به شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی ابلاغ شده است.

در همین حال و براساس مصوبه یکصدو هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه هر لینک STM1 برای پهنای باند اینترنت بین الملل برای خدمات ADSL نیز حدود 35 درصد کاهش یافت که این مصوبه نیز به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شده است.


زمان ثبت نام در سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای اعلام شد

ترویج طراحی و ساخت بازی‌های بومی و ملی مبتنی بر ارزش‌های والای معنوی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدف‌گذاری ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق دانشجویان و علاقه‌مندان به بازی‌سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه‌ها و مراکز ایده پردازی وطراحی و تولید بازی در سطح کشور از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای را تشکیل می دهد.

34 تیم در دور نخست و 30 تیم در دور دوم این رویداد از دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب مسابقه ساخت 48 ساعته بازی حضور داشتند. همچنین 30تیم پنج نفره دانشجویی در دور دوم از رقابت‌ها از دانشگاه‌های معتبر کشور همچون صنعتی شریف، علم و صنعت ،دانشگاه تهران ، آزاد اصفهان ، فنی حرفه ای قم، شهید جباریان همدان، فخررازی همدان، دانشگاه مازندران، آزاد کاشان، آزاد واحد آبادان، فنی مهندسی شهید باهنر شیراز و دیگر دانشگاه‌ها حضور داشتند.

این مسابقات با حمایت و مشارکت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اردیبهشت ماه سال 93 در دانشگاه آزاد کاشان برگزار می‌شود.



حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران از کسب و کارهای نو/دسترسی به خدمات در هر زمان در هر مکان

رضا باقری اصل اظهار داشت: آینده فناوری اطلاعات در دنیا با یک تغییر پارادایم جدی رو به رو شده که این تغییر در کشور ما نیز در حال وقوع است. سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: کسب و کارهای نوین الکترونیکی زمینه را برای دسترسی به خدمات در هر زمان و هر مکان فراهم می کنند که این امر علی رغم مکان محور شدن خدمات،‌ موجب شده تا ضریب نفوذ استفاده از فناوری های جدید نظیر تلفن همراه در دنیا به بیش از 100 درصد افزایش پیدا کند.



وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس جایگاه وب از یک فضای یک سویه به یک فرصت تعالی تبدیل شده که نوآوران و کارآفرینان می توانند با درک این تغییر پارادایم به بهبود سطح زندگی مردم کمک کنند. باقری اصل تصریح کرد: از سوی دیگر،‌ جایگاه تلفن همراه نیز که سرعت رشد آن بیش از بقیه فناوری ها بوده،‌از یک وسیله ارتباطی،‌ به وسیله‌ای برای کاربردهای چندگانه ارتقاء یافته است.






از امشب می‌توانید ساعت ۲۰ آخرین خبرهای فناوری اطلاعات را در یک بسته خبری ببینید






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
با سلام

تعرفه ها که کاهش نیافت افزایش هم یافت
پارسال(1392) اینترنت 256 رو از 2020 مخابرات می گرفتم یک ماهه یک به هشت 15800 با مالیات ارزش افزوده و سرعت 64
حالا همون اینترنتو (256 یک به هشت) فروردین اومدن قیمت رو کردن 16400 تومان که هیچ اردیبهشت اومدن کار دیگه ی هم کردن که نمی شه اینترنت یک ماهه گرفت حتما باید سه ماه گرفت
انها که هیچن همین دیروز سرعت داتلودی که 64 بود کردنش کمتر از 32
واقعا که دارن خدمات رو افزایش می دن!!
اگه می خواستن کاهش بدن چی می شود
قعطی ها به کنار

اگه می شه رسیدگی کنید

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
من همین دیروز قرارداد adsl تمدید کردم هیچ خبری از کاهش نرخ نبود وقتی هم پرس و جو کردم گفتن به ما ابلاغ نشده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
بیشتر سرعت اینترنت 20 درصد اومده پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
یعنی از همین روز که خبر رو اعلام کردن تعرفه ها میاد پایین؟؟؟؟
اگه شرکتا دبه کنن بگن نه اون وقت تکلیف چیه؟؟ 30 تومن من یعنی باید بشه24 تومن؟؟
آخرین اخبار