همایش بزرگداشت امام‌زاده علی بن جعفر(ع) در قم برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: دومین همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم با محوریت امام‌زاده علی بن جعفر(ع) و آل امام صادق(ع) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام شوذب شیری، گفت: امام‌زادگان فراوانی در طول تاریخ به قم مهاجرت کرده‌اند که سفر آنها دارای حکمت بوده است.

وی ادامه داد: قم در کلام ائمه اطهار(ع) حرم اهل بیت نامیده شده و این امر دارای فلسفه خاصی است، در بسیاری از متون به قم به عنوان سرزمینی مقدس می‌نگرند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم تصریح کرد: امسال برای دومین سال پیاپی، همایش بزرگداشت امام‌زادگان با محوریت ذریه و خاندان امام صادق(ع) برگزار می شود، 32شاخه از اولاد ایشان به قم آمدند که قریب به 80نفر هستند.

وی اضافه کرد: عنوان همایش امسال در قم، آل صادق(ع) با محوریت علی بن جعفر تعیین دشه که پسر امام ششم شیعیان محسوب می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم فلسفه برگزاری همایش علی بن جعفر(ع) در قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بیشتر امام‌زادگان مدفون در قم از نسل ایشان هستند و نقل مهمی در فرهنگ و تمدن شیعی قم ایفا کرده‌اند.

شیری خاطرنشان کرد: این همایش چهارشنبه 30بهمن در سالن همایش مرکز فرهنگی شاه سید علی(ع) برگزار می‌شود و شخصیت‌ها و اساتید بلند پایه حوزه علمیه در آن حضور خواهند داشت ضمن اینکه سعی داریم از یکی از مراجع عظام تقلید برای سخنرانی دعوت کنیم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار