مخالفان دولت اوکراين خواهان اعمال تحريم آلمان بر ضد دولت اوکراين/ آلمان به مخالفان اطمینان داد برای پایان دادن به بحران اوکراین دست به انجام هر اقدامی می‌زند

سران جناح های مخالف اوکراین با سفر به آلمان ، خواهان نقش آلمان در حل بحران اوکراین و اعمال تحریم‌های این کشور بر ضد دولت یاناکوویچ شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آلمان، سران جناح های مخالف اوکراین با سفر به آلمان ، خواهان اعمال تحریم های  این کشور بر ضد دولت یاناکوویچ شدند.

 "ویتالی کلیچکو " و "آرسنی جازنجوک" رهبران  مخالفان سیاسی اوکراین در دیدار با  آنگلا مرکل  صدر اعظم آلمان خواهان اعمال تحریم های برلین بر ضد دولت کی یف شدند. 

سران  احزاب سیاسی مخالف دولت اوکراین روز دوشنبه دولت یاناکوویچ را برای کاستن از قدرت رئیس جمهور تحت فشار قرار  دادند. مخالفان تلاش می کنند با ایجاد دولت مستقل به 12هفته تظاهرات شبانه روزی خیابانی پایان دهند.

عفو عمومی زندانیان سیاسی بازداشت شده در تظاهرات ضد دولتی اخیر در پی تسخیر و اشغال ساختمان‌های دولتی از سوی مخالفان تصویب شد.

این در  حالیست که تنش و  بحران در اوکراین در حالیکه مخالفان ؛ دولت یاناکوویچ  و متحدانش را به تاخیر ایجاد کردن در مذاکرات متهم می کنند ، ادامه دارد.

مخالفان  خواهان برکناری دولت و رئیس جمهور و آنچه که دیکتاتوری  یاناکوویچ می خوانند ، هستند. در حالیکه روسیه از وعده کمک‌های مالی چشمگیر به دولت اوکراین سخن به میان می‌آورد ، آمریکا و متحدان غربی‌اش خواهان سوق دادن دولت کی یف به سوی کمک های صندوق بین المللی پول و توافق با اروپا هستند.

ویتالی کلیچکو یکی از رهبران مخالفان اوکراین گفت آلمان در یافتن راه حلی برای بحران اوکراین باید نقشی مهم و برجسته را بر عهده بگیرد.

کلیچکو پس از مذاکراتش با صدراعظم آلمان گفت :« ما نباید نقش آلمان، یا به ویژه نقش صدراعظم، را که یکی از پرنفوذترین شخصیت های سیاسی در جهان است، دست کم بگیریم ».

کلیچکو و ارسنی یاتسنیوک از سران مخالفان اوکراین برای گفتگو در خصوص اصلاحات قانون اساسی با مرکل و فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان دیدار کردند.

یاتسنیوک و کلیچکو رهبری دو گروه بزرگ مخالفان را در پارلمان اوکراین بر عهده دارند.

یاتسنیوک نیز ضمن موافقت، گفت :« همه گزینه ها روی میز است ». 

"استفان سیبرت" سخنگوی صدراعظم آلمان گفت مرکل طی این مذاکرات به سران مخالفان اطمینان داد آلمان و اتحادیه اروپا هر اقدامی که بتوانند برای پایانی مثبت برای این بحران انجام خواهند داد.

مرکل گفت توافق در خصوص عفو تظاهرکنندگان گامی مثبت است، با این حال، اقدامات بیشتری باید انجام شود.

 یاتسنیوک و کلیچکو خواستار آن هستند که پارلمان روز سه شنبه در خصوص اصلاحاتی بحث کند که قدرت نخست وزیر را در مقابل رئیس جمهور افزایش خواهد داد.

با این حال، نمایندگان از حزب مناطق ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین مخالفت خود را با چنین اقداماتی اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار