تايمز آو اسرائيل: ايران همزمان با مذاکرات وین مرکز پزشکی "فوريت‌های هسته‌ای" راه‌اندازی کرد

ایران در آستانه برگزاری گفتگوهای وین با شش قدرت جهانی درباره برنامه هسته‌ای خود ، مرکز پزشکی برای "فوریت‌های هسته‌ای" در تأسیسات هسته‌ای نطنز راه‌اندازی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل چاپ رژیم صهیونیستی، در شماره روز دوشنبه خود با درج این مطلب نوشت: ایران در روز یکشنبه، فقط دو روز مانده به برگزاری مذاکراتی که هدف آن تضمین عدم تولید سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران است، اعلام کرد مرکزی پزشکی برای فوریت‌های هسته‌ای در سایت نطنز تأسیس کرده است. 

در مراسم افتتاح این مرکز، چند مقام ارشد هسته‌ای ایران، از جمله "اصغر زارعان"، معاون امور امنیتی و دفاع مدنی سازمان انرژی اتمی این کشور، شرکت کردند. 

این منبع افزود: توافقنامه هسته‌ای موقتی ژنو که در ماه نوامبر میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک به امضا رسید، به ایران اجازه ادامه غنی سازی اورانیوم در سطح پایین (پنج درصد) داده است. افزون بر این باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، در ماه دسامبر گفت: من می‌توانم شرایطی را در نظرم مجسم کنم که ایران بخشی از توانایی‌های غنی‌سازی متعادل و معقول خود را حتی براساس مفاد پیمان جامع و دائمی، برای خود حفظ کند (و به آن ادامه دهد). 

این روزنامه افزود: گفتگوها برای دستیابی به توافق جامع و دائمی میان دو طرف روز سه شنبه (فردا) در وین اتریش آغاز خواهد شد. بر پایه توافقنامه هسته‌ای موقتی ژنو، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به بازرسی روزانه از تأسیسات هسته‌ای نظنز هستند. با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قبلاً توافق ژنو را به باد انتقاد گرفته و آن را "اشتباهی تاریخی" خوانده بود و مدعی است، این توافقنامه، به ایران اجازه ادامه غنی‌سازی داده است. 

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار