اصفهان/

جغرافیا، علم متعهد زیستن در قبال محیط زندگی است

عضو گروه نویسندگان کتاب جغرافیای استان اصفهان گفت: جغرافیا، علمی جدای از علوم اجتماعی است که جامعه بشری را به عالمانه زیستن همراه با تعهد در قبال محیط زندگی دعوت می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،"شهره رحیمی" در حاشیه دیدار از مجموعه باستانی "شهر زیرزمینی نوش آباد" افزود:دانش آموزان باید در کلاس درس، جغرافیا را یاد بگیرند و در فعالیت های میدانی تجربه کنند ولی حجم بالای اطلاعات، مانع از این نوع یادگیری است.

این کارشناس آموزش جغرافیا تصریح کرد:جغرافیا یک ابزار زندگی درست برای انسان است و برای آنکه کاربردی شود نیازمند فعالیت های میدانی است که در گرو کاهش محتوای آموزشی و حجم کتاب درسی است.

وی اظهار داشت: اگر جغرافیا به صورت کارمیدانی تدریس شود، آنچنان اثربخش خواهد بود که احتیاجی به ساعت ها تدریس در کلاس و انباشتن آموخته ها در ذهن فراگیران نخواهد بود.

به گفته وی، خشک شدن زاینده رود باعث شد تا دانش آموزان اصفهانی با تمام وجود بفهمند که خشکسالی یعنی چه، که این عمق محتوا، در هیچ کتابی قابل توصیف و تدریس نیست.

سرگروه آموزش جغرافیای استان اصفهان افزود: تاکید بر یادگیری مطالب جغرافیایی در چارچوب محفوظات و بی توجهی به پژوهش، تحقیق و فعالیت میدانی، از مشکلات تدریس جغرافیا می باشد.

وی تصریح کرد: نبودن اتاق جغرافیا و ابزار مورد نیاز آموزشی در کلاس ها، کافی نبودن وسایل کمک آموزشی و نرم افزارهای آموزشی الکترونیکی، جهت تقویت و پایداری آموزش، از دیگر مشکلات تدریس جغرافیا در مدارس است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، کتاب ، جغرافیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.