عسگر اولادی؛

41 میلیارد دلار "صادرات" غیر نفتی تا پایان سال

رئيس کميسيون صادرات اتاق بازرگاني ايران گفت: صادرات غيرنفتي کشور در ده ماه امسال حدود 33 ميليارد و 800 ميليون دلار شده و ماه هاي مهر و ابان هم روند خوبي داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسداله عسگراولادي در سي و دومين جلسه هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران افزود: با تحقق هفت ميليارد صادرات در دوماه باقي مانده ، صادرات غيرنفتي کشور به 41 ميليارد دلار خواهد رسيد.

وي همچنين دولت را به رفع موانع دست و پاگير و بي مورد از پيکره اقتصاد و به خصوص صادرات فراخواند.

عسگراولادي با تأکيد بر اينکه خواستار افزايش نرخ ارز نيستيم، گفت: صادرکنندگان خواستار تثبيت نرخ ارز هستند، چون در شرايط نوسان اقتصادي برنامه ريزي و فعاليت اقتصادي مقدور نيست.
وي با ابراز خشنودي از ثبات نرخ ارز در دو ماه اخير گفت: برخي اظهارات منفي در مورد تغيير نرخ ارز موجب نگراني صادرکنندگان است.

عسگراولادي با اشاره به اينکه بالا بودن قيمت کالاهاي صادراتي، قدرت رقابت را براي صادرکنندگان در بازار هدف با مشکل روبرو کرده است ابراز اميدواري کرد وزارت صنعت ،قيمت کالاهاي صادراتي را به شکل منطقي‌ تعيين کند تا توان رقابتي مناسبي صادرکنندگان در عرصه بين‌المللي ارتقا يابد.

عسگراولادي همچنين گفت: افزايش مدت اعتبار کارت بازرگاني به پنج سال تا حدودي برخي از مشکلات صادرکنندگان کشور را برطرف مي کند.

وي افزود: وزارت صنعت مصوبات دست و پاگير صادرکنندگان را در اسرع وقت لغو کند تا بستر مناسبي براي افزايش فعاليت صادرکنندگان در داخل کشور بوجود آيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازرگانی ، تجارت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.