قزوین/

ميزان مصرف دارو در استان قزوين با ميانگين کشوري برابري مي کند

معاون غذا و دارو رييس دانشگاه علوم پزشکي قزوين گفت: ميانگين اقلام دارويي در نسخه هاي اين استان 02/3 درصد است که اين رقم با ميانگين کشوري برابري مي کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

کورتون بويژه داگزومتازون بيشترين ميزان مصرف دارو را در بين مردم استان به خود اختصاص مي دهد و داروهاي مسکن، سرماخوردگي و آنتي بيوتيک ها در رده هاي بعدي قرار دارند که البته ميزان مصرف آنتي بيوتيک نسبت به گذشته تا حد زيادي کاهش يافته است.

وي اضافه کرد: هم اکنون 130 داروخانه دولتي و خصوصي نياز دارويي مردم استان را برطرف مي کنند که از اين تعداد 108باب داروخانه خصوصي و 15 باب نيز داروخانه هاي بيمارستان هاي خصوصي و دولتي است.

قجربيگي ادامه داد: همچنين 20 داروخانه هاي اقماري در مراکز بهداشتي درماني استان وجود دارد که خدمات دارويي به شهروندان ارائه مي کند.

وي، با بيان اينکه استاندارد تعداد داروخانه شبانه روزي يک داروخانه براي هر 60 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار جمعيت در ناحيه شهري مهرگان در آينده نزديک دو باب داروخانه جديد در اين مکان راه اندازي مي شود.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي قزوين با مطلوب ارزيابي کردن وضعيت دارو و کاهش کمبودهاي دارويي در استان نسبت به گذشته خاطرنشان کرد: آندسته از داروهايي که گاه شهروندان در تهيه آن دچار مشکل مي شوند محصول هاي برند هستند و داروهاي مشابه آن ها با برند ديگر براي استفاده مردم در بازار موجود است/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.