معاون مالی و اداری شهردار تهران خبر داد:

رشد ۱۳ درصدی درآمد شهرداری تهران در ۸ سال گذشته

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: در ۸ سال گذشته درآمد شهرداری تهران از ۳۵۰ هزار دلار به ۴۵۰۰ میلیون دلار رسیده که این به معنای جهش حدود ۱۳ درصدی این رقم است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین‌محمد پورزرندی با بیان اینکه با اشاره به افزایش درآمدی شهرداری تهران در 8 سال گذشته، گفت: در این مدت درآمد شهرداری تهران از 350 هزار دلار به 4500 میلیون دلاررسید که این میزان افزایش حدود 13 درصدی را نشان می‌دهد.

وی این حرکت را حاصل برنامه ریزی در توسعه درآمدهای پایدار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و افزود: درآمد پایدار شهر تهران در دوره اخیر مدیریت شهرداری تهران و از هشت سال گذشته از حدود 12 درصد به 40 درصد در سال جاری افزایش داشته است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد:  با مقایسه میزان درآمدهای پایدار در جهان توسعه یافته که با درآمدهای پایدار 90 درصدی شهر را اداره می‌کنند، قطعا دستیابی به این میزان از مشارکت مردمی زمان بر و در عین حال مهم است.

پورزرندی افزود: درآمدهای پایدار در شهر تهران  حاصل نگاه برد – برد به همکاری بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری و از سویی دیگر فرهنگ سازی در جهت مشارکت شهروندان در ساخت و توسعه شهراست.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر استفاده از منابع بانکی و منابع خارجی در قالب ال.سی و همچنین ایجاد موسسه منسجم بانکی برای شهرداری‌های کلانشهرها نیز از دیگر موضوعاتی است که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

انتهای‌‌پیام/
برچسب ها: شهرداری ، تهران ، اداری ، درامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار