سرخیو راموس از زیبایی‌های انتقام در فوتبال می گوید

راموس: البته هلندی‌ها بازیکنان ممتاز خیلی خوبی دارند. وقتی به همگروهی اسپانیا با هلند در جام جهانی نگاه می‌کنم امیدوارم این دیدار برای هر دو تیم چالش کمتری داشته باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سرخیو راموس بیست‌وهفت ساله نقش قابل توجهی در تیم رئال مادرید دارد. او که در تیم منتخب جهان در سال گذشته میلادی قرار گرفته است در گفت‌وگو با سایت فیفا درباره چالش‌های پیش روی اسپانیا در جام جهانی 2014، شرایط کنونی‌اش در مادرید و دیگر مسائل صحبت می‌کند.

سال خاصی برای شما آغاز شده است؛ رقابت‌های باشگاهی در لالیگا و اروپا مثل همیشه سر جای خود قرار دارد و جام جهانی برزیل هم در 2014 به آن اضافه شده است. بهتر از این می‌تواند وجود داشته باشد؟!

بله. سال چالش‌های بزرگ و اهدافی است که ما باید به آنها برسیم. من باید نهایت سعی و تلاش خودم را بکنم تا بهترین عملکرد را برای تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید داشته باشم. رئال برای سه جام لالیگا، کوپا دل‌ری (جام حذفی اسپانیا) و لیگ قهرمانان می‌جنگد. علاوه بر آن جام جهانی را در پیش داریم که سال خاصی را برای همه ما به وجود آورده است. از همه مهم‌تر ماه می ‌(اردیبهشت) است که من در آن پدر می‌شوم. دیگر من از زندگی چه می‌خواهم؟

نظرت درباره این احتمال چیست؛ تولد نخستین فرزندت مصادف شود با فتح یک جام جهانی؟

ممکن است اتفاق بیفتد. اسپانیا خوشبختانه تجربه بسیار خوبی در فتح جام جهانی دارد و می‌تواند دوباره از آن تجربه استفاده کند. البته رسیدن به این خواسته بسیار دشوار است. در واقع دفاع از عنوان قهرمانی پروسه پیچیده‌ای است. تیم‌های سطح بالای متعددی در جام جهانی وجود دارد که برخی از آنها می‌خواهند قهرمان شوند.

یکی از همگروه‌های شما هلند است، تیمی که در فینال جام جهانی 2010 مقابل شما قرار گرفت. وقتی متوجه شدید در مرحله گروهی با هلند همگروه هستید چه احساسی به شما دست داد؟

خاطرات زیادی به ذهن من هجوم آوردند. در سال‌های گذشته اسپانیا و هلند بارها با یکدیگر روبه‌رو شده بودند، اما بازی برابر هلند در فینال جام جهانی آفریقای جنوبی چیز دیگری بود. ما در مهم‌ترین و حساس‌ترین تقابل تاریخ با هلند نخستین قهرمانی را برای اسپانیا به ارمغان آوردیم. روی کاغذ آنها حریف خوبی برای ما در مرحله گروهی محسوب می‌شوند، چون ما خاطره خوبی از شکست دادن آنها داریم.

البته هلندی‌ها بازیکنان ممتاز خیلی خوبی دارند. وقتی به همگروهی اسپانیا با هلند در جام جهانی نگاه می‌کنم امیدوارم این دیدار برای هر دو تیم چالش کمتری داشته باشد. هر دو تیم تا حدودی نسبت به فینال 2010 تغییر کرده‌اند و این ممکن است کار را کمی پیچیده کند. ما باید به تیم‌های حاضر در جام جهانی نهایت احترام را بگذاریم. تیمی که می‌خواهد قهرمان جام جهانی شود باید بهترین تیم‌های دنیا را شکست بدهد و هلند یکی از همین تیم‌هاست.

برزیل شما را در جام کنفدراسیون‌های سال گذشته براحتی شکست داد. این برای آینده اسپانیا نگران‌کننده نبود؟

گاهی اوقات مجبوریم با حقایق کنار بیاییم. برزیلی‌ها در آن دیدار لایق پیروزی بودند. ما باید از آن شکست درس بگیریم. یکی از زیبایی‌های فوتبال در این است که همیشه فرصتی برای انتقام وجود دارد و این به شما نهیب می‌زند. البته شما نمی‌دانید شانس برای انتقام گرفتن چه زمانی از راه می‌رسد. ما باید در هر حال آماده باشیم تا در صورت رویارویی دوباره با برزیل بتوانیم از آنها انتقام بگیریم. باید مقابل برزیل کاری کنیم که سال گذشته و در جام کنفدراسیون‌ها مقابل آنها انجام ندادیم.

به عنوان مدافع دو تا از هجومی‌ترین تیم‌های دنیا می‌توانید در جای دیگری به غیر از مرکز دفاعی بازی کنید؟ این کار برای شما مشکل نیست؟

گاهی اوقات وقتی در عقب و مرکز خط دفاع قرار می‌گیرم حس می‌کنم چیزی را گم کرده‌ام، چرا که دلم می‌خواهد بخشی از حمله تیم به سمت دروازه حریف باشم و گل بزنم. گاهی اوقات مدافعان مجبورند خود را محدود کنند، اما وقتی تیم می‌برد احساس رضایت می‌کنند که باعث شده‌اند تیم گل نخورد یا حداقل کمتر گل بخورد و بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. البته وقتی همه دلشان بخواهد در حمله مشارکت داشته باشند دیگر کسی برای دفاع کردن باقی نمی‌ماند و آنگاه شرایط خطرناک می‌شود.

برایتان سخت نبود به سرعت با افکار آنچلوتی خودتان را وفق بدهید؟

صادقانه بگویم خیر. همه مربیان چیزهای مشابهی را می‌خواهند، این‌که پیروز شویم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. برای مربیانی همچون آنچلوتی ساده نیست که با بازیکنان مختلفی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف و البته شیوه‌های متفاوت فوتبال بازی کردن کار کنند. هر چند همه ما یک هدف خاص را دنبال می‌کنیم، اما به هر حال انطباق با تفکرات آنچلوتی کار مشکلی نبود.

بزرگ‌ترین آرزوی شما برای سال 2014 چیست؟

چیز زیادی برای خودم نمی‌خواهم. اکنون مردم اسپانیا تحت فشار اقتصادی زیادی هستند و آرزو می‌کنم که این شرایط تغییر کند. من برای همه اطرافیانم آرزوی سلامت می‌کنم و می‌خواهم آنها رویاهای خود را خیلی زود واقعی ببینند. در واقع مشکلاتی که اطرافیان و مردم کشورم دارند خیلی مهم‌تر از رویاهای فوتبالی من هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار