چرا فرانسه همدست دسیسه‌های امپریالیستی آمریکا شد؟!؟

فرانسه پس از روي كار آمدن اولاند، سعي دارد خود را به عنوان شريك و حامي دسیسه‌های امپریالیستی آمریکا در تحولات جهاني بخصوص آفريقا و مسئله سوريه، نشان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی فورث مدیا، تا این اواخر، این نقش مكمل توسط بریتانیا ایفا می‌شد و در حال حاضر فرانسه در تلاش است این نقش همراه را از انگلیس به عنوان "قدیمی ترین متحد آمریكا" بگیرد.

در سفر سه روزه فرانسوا اولاند به ایالات متحده آمریکا ،باراك اوباما طی یك مراسم نظامی باشكوهی از وی استقبال كرد.

واشنگتن پست در مورد این دیدار می‌نویسد: "اكنون فرانسه و آمریکا از اتحاد تازه‌ای لذت می‌برند".

به علامت آغاز سفر اولاند، نقل قولی از دو رئیس جمهور در روزنامه واشنگتن پست آمده است که در آن از نقش برجسته‌شان در "امنیت جهانی و ستایشش زخمات به اصطلاح حافظ صلح" حرف زده‌اند.

در این روزنامه به نقل از" اوباما و اولاند" آمده است:
"كشورهای بیشتری باید در این مسیر قدم بگذارند و با رهبری ما همراه شوند. کشورهای بیشتری باید به مسئولیت خود برای حفظ امنیت و صلح جهانی و پیشبرد آزادی و حقوق بشر را اهتمام داشته باشند".

 به عبارت دیگر، اوباما و اولاند در حال تشویق دیگر کشورها به نقض قوانین بین المللی و متعاقبا پذیرش سبک "گانگستریسم دولتی" آنها هستند.

البته، چنین رفتار مزخرف و خود متشكرانه ای تنها از سوی کشورهای پیشرو در حوزه تروریسم جهانی برمی آید. جنگ ایالات متحده در عراق و افغانستان که به كشته شدن بیش از یک میلیون نفر انجامید، هنوز هم مانند زخم چرکین اثرات خود را نشان می‌دهد، این در حالیست که فرانسه، به تازگی به عنوان جنگ طلب جدید در آفریقا در چهار مداخله غیر قانونی آنهم در چهار سال گذشته نقش آفرینی فعالی داشته است:  ساحل عاج، لیبی، مالی و در حال حاضر جمهوری آفریقای مرکزی!

تجاوز به کشورهای خارجی از سوی ابرقدرت های جهانی همیشه به عنوان نوعی از تلاش آنها در "رهبری جهان برای حفظ امنیت و صلح جهانی" یاد شده است، واقعیتی كه واقعا مشمئزکننده بوده است. همه این رفتارهای تجاوزگرانه نه تنها كمك به صلح امنیت بین المللی نبوده است بلكه روح بی قانونی و عدم پایبندی واشنگتن و پاریس را بخوبی نشان می‌دهد.

اوباما و اولاند در مسئله سوریه و جنجال های رسانه‌ای با متهم كردن بشار اسد در به كاربردن تسلیحات شیمیایی و تهدید جلوه دادن دمشق و نه رژیم اسرائیل، برنامه حذف انبارهای سلاح های شیمیایی سوریه را به اجرا درآوردند. (اوت و سپتامبر گذشته)
واقعیت این است که آمریکا و فرانسه در آن دوره در آستانه ارتکاب یکی دیگر از جنایت جنگی خود آنهم بر اساس یک سناریوی تبلیغاتی توسط مزدوران مورد حمایت غرب قرار داشت، سناریویی كه تاكنون جان صدها هزار زن و کودک بیگناه سوریه را به بهانه برقراری دموكراسی گرفته است.

این جنگ داخلی افکار عمومی جهان را برانگیخته است و از طرفی دیپلماسی استادانه روسیه بود که واشنگتن و پاریس را مجبور به عقب نشینی از تجاوز ساختگی خود علیه سوریه كرد!. با این وجود، در كنار زیاده خواهی های واشنگتن و پاریس و تبلیغ سوء در اتهام وارد كردن به كشورها و متعاقبا پیاده ساختن برنامه های امپرالیستی خود، اكنون در موضع "رهبری عادلانه جهان برای حفظ صلح و امنیت جهانی" خود را شایسته تقدیر و همراهی از سوی دیگر كشورهای جهان می‌بینند.
  
فرانسوی ها با ارائه پوشش سیاسی و اخلاقی برای رفتارهای امپریالیسم و مخرب آنها در كشورهای هدف، واشنگتن را همراهی و به نوعی این رفتارها را تائید می‌كند. بدون حمایت فرانسوی ها، آمریکایی ها به عنوان بزرگترین دولت ترور و سرکش در جهان شناخته می‌شد، و سكوت دیگر كشورهای برتر جهانی نیز افكار عمومی را در مورد رفتارهای واشنگتن به فكر فرو می‌برد ! به عبارتی دیگر همراهی كشورهایی مانند فرانسه وجهه "ابرقدرت" بودن واشنگتن و توجیه رفتارهای آن را تضمین و توجیه خواهد كرد.

این پوشش سیاسی فرانسوی‌ها در مورد تروریسم دولتی آمریکا در سوریه كاملا مشهود است. این رفتار فرانسوی‌ها در مورد ایران نیز كاملا مشهود می‌باشد. فرانسه با اعتبار بخشیدن به رفتارها و گفتارهای ایالات متحده، مذاکرات حساس بین گروه 1+5 و  تهران را ، تلاش غرب برای "جلوگیری از دستیابی به تسلیحات هسته ای ایران"، توصیف می‌كند!! 

این یک نمایش مضحک است که به سختی کسی به درستی این ادعای كذب باور دارد، این رفتارها صرفا برای توجیه تحریم‌های وحشیانه و زورگویی های غرب علیه مردم ایران است ولو غیر!. تكریم این سیاست متناقض آمریکا در قبال ایران برای پاریس كاملا شرم آور است رفتاری كاملا متضاد با حقوق انسانی و قوانین بین المللی!.

این رفتار چاپلوسانه پاریس، همراهی و منافع خوبی را در سناریوی آفریقا برای پاریس به ارمغان آورده است. همانطور که اوباما و اولاند اظهار داشته اند:
 فرانسه "با پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی ایالات متحده" در به عقب راندن "تروریست‌های القاعده در مالی" و كاهش "خشونت‌ها" میان جوامع مختلف در آفریقای مرکزی كمك شایانی كرده است این یعنی همان رهبری جهان برای حفظ صلح و امنیت جهانی!. این ها همه دروغ محض هستند.

چراكه مداخله غیر قانونی فرانسه در آفریقا به بی ثباتی بیشتر و افزایش خشونت‌ها كمك كرده است كه همین تحولات شرایط را برای به دست آوردن جای پای نو امپریالیستی در غنی ترین قاره جهان آنهم برای غارت منابع طبیعی بوجود آورده است.

در سایه شعار ساختگی "حفظ امنیت و صلح بشر دوستانه"، انگیزه واقعی آنها تنها تأمین منابع طبیعی برای سرمایه داران غربی و تلاش برای جلوگیری از پیشرفت‌های مشروع اقتصادی چین در آفریقا توجیه می‌گردد.

فرانسه به عنوان قدرت استعماری سابق در آفریقا، به لحاظ زبان و پیوندهای تاریخی شناخته می‌شود به همین جهت آمریکایی‌ها به فرانسوی‌ها برای غارت این قاره همیشه بحران زده نیاز مبرم دارند.

به همین دلیل است که اوباما دست خوش آمدگویی را به سوی اولاند دراز كرده است. تیم تروریستی جدید آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در جهان -با تمركز بر منطقه آفریقا- در حال شكل‌گیری است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشار
۱۶:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
سگ زردبرادرشوغال
Iran (Islamic Republic of)
ا ر
۱۶:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
تازه فهمیدیت فرانسه نامردترازهم دیگران لااقل فقربارنمی اورندفرانسه افریقارا به خاک سیانشانده
آخرین اخبار