در بخش استعدادهای درخشان؛

کیوان حبیب‌‌زاده سه قطعه با ویلنسل می‌نوازد

کیوان حیب‌زاده، نوازنده ویلنسل در بخش استعدادهای درخشان سه قطعه را به تنهایی و یک قطعه را به همراه سهراب قربانی نوازنده پیانو می‌نوازد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، کیوان حبیب‌زاده متولد سال 1363 و دانش‌آموختۀ رشتۀ نوازندگی سازهای جهانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی  هنرستان عالی موسیقی است و  تاکنون با گروه های موسیقی مختلفی، همچون ارکسترهای سمفونیک صدا وسیما ، تهران و رودکی، همکاری داشته است. او  در حال حاضر  نوازندگی و تدریس ویولنسل را دنبال می‌کند و همچنین، سرپرستی ارکستر گیلان و مدیریت آموزشگاه موسیقی «سکوت» را در رشت برعهده دارد.
 
این  نوازنده ویلنسل در جشنواره امسال و در بخش استعدادهای درخشان سه قطعه را به تنهایی و یک قطعه را به همراه سهراب قربانی نوازنده پیانو می‌نوازد.
 
حبیب‌زاده درباره شرکت در این بخش از جشنواره گفت: اجرای برنامه در این بخش فرصت بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن هنر است و من برای استفاده از این فرصت بسیار هیجان زده هستم. تمام وقت و انرژی خود را در این مدت صرف تمرین برای شرکت در این بخش از جشنواره کرده‌ام که به واسطه استادم آقای کریم قربانی با آن معرفی شده‌ام و این هیجان من حتی باعث شده بسیاری از دوستان هنرمندم از امسال خود را برای جشنواره سال آینده آماده کنند.
 
 او در ادامه افزود: برای هنرمندان به خصوص موزیسین‌های بخش کلاسیک که عموما درگیر نوازندگی در ارکسترها هستند برگزاری اجراهای تکنوازی موقعیتی است که همیشه اتفاق نمی‌افتد.
 
این نوازنده جوان که چهارده سال از فعالیت حرفه‌ایش می‌گذرد، درباره معضلات هنرمندان کشور گفت: از مشکلات ما در موسیقی پراکندگی هنرمندان و موسیقی آنهاست. هنرمندان کشور ما همگی مستعد و حرفه‌ای هستند اما به جای جمع شدن و تشکیل دادن یک و یا چند گروه واحد هرکسی جداگانه و یا هر چند نفر محدودی با هم کار می‌کنند و این باعث می‌شود انرژی قوی و هنر والای هنرمندان از بین برود.
 
وی افزود: اگر هنرمندان بدانند که از سوی متولیان حمایت و پشتیبانی می‌شوند با علاقه بیشتری برای گرد هم آمدن و انجام پروژه‌های بزرگ تلاش می‌کنند.
 
حبیب‌زاده گفت: یکی دیگر از مواردی که رکن بزرگی در موسیقی کشور است تشکیل ارکسترهای مختلف مثل ارکستر جوانان است که هنرمندان بتوانند به طور جدی در این عرصه فعالیت کنند و همچنین جدا از این ارکسترها تشکیل گروه‌های حرفه‌ای موسیقی است تا بتوانیم هنر پراکنده جوانان را در یک نقطه متمرکز کنیم و بیشترین سود را از آن ببریم.
 
کیوان حبیب‌زاده دوشنبه 28 بهمن ساعت 15:30 در سالن رودکی به صحنه می‌رود.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار