یک منتقد:" 50 قدم آخر" از نظر محتوا بسیار فیلم بدی بود

"محسن یزدی" گفت:‌50 قدم آخر کیومرث پور احمد از نظر فرم و محتوا فیلم بسیار بدی بود.

"محسن یزدی" منتقد سینما در خصوص برآیند جشنواره‌ی فیلم فجر امسال به خبرگار حوزه‌ی سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به غیر از فیلم‌های "چ" و "شیار 143" برآیند جشنواره‌ی امسال خیلی مثبت نبود یعنی فیلم‌ها فضای نامناسبی داشتند و به قول اعضای انتخاب این فیلم‌ها در واقع گفته‌های شخصی کارگردانان بوده‌اند.  

وی ادامه داد: در حقیقت فضای تلخی در فیلم‌ها حاکم است به گونه‌ای که نمی‌توان تلخی آن را تحمل کرد به طور حتم باید به هیات انتخاب به دلیل دیددن این فیلم‌ها 100 میلیون جایزه داد.   
 
یزدی افزود: البته درطرف دیگر جشنواره و "شیار 143" از اتفاقات خوب جشنواره به حساب می‌آیند و به نظر من این فیلم‌ها از لحاظ محتوا و فرم مناسب هستند.  

وی با اشاره به فیلم کیومرث پوراحمد عنوان کرد: فیلم"50 قدم آخر" پوراحمد از نظر فرم و محتوا بسیار فیلم بدی بود.   
 
یزدی اظهار داشت: مردم از فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس استقبال بسیاری می‌کنند و چنانچه به تاریخچه‌ی پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی برگردیم مردم از فیلم‌هایی چون "اخراجی‌ها" و‌" عقاب" نام می‌برند.  

وی در خصوص ادعاهای برخی از فیلم سازان اظهار داشت: وقتی فیلم‌سازی می‌گوید "کسی از مادر زاییده نشده" که جلوی فیلم‌سازی من را بگیرد، به طور حتم در فضایی قرار گرفته که این حرف را زده است.  

یزدی بیان کرد: در مواقعی که چنین اتفاقاتی برای فیلم‌ساز پیش می‌آید مدیر فرهنگی باید به خودش، عملکرد و سابقه‌اش نگاه کند که چرا چنین اتفاقاتی افتاده است.  

این منتقد خاطر نشان کرد: زمانی که یک کارگردان به خودش حق بدهد در هر شرایطی هر حرفی بزند کار روشنفکرانه‌یی نیست بلکه موجب تخریب فضای سینما خواهد شد.   
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.