بازار عجیب و غریب خرید و فروش حیوانات خانگی

از خروس 120 هزاری تا کاسکوی 4 میلیونی

اگر شما هم فردی باشید که علاقه ای به پرندگان و حیوانات خاص نداشته و حتی نام برخی از آنها را نیز نشنیده باشید، به طور قطع نمی دانید که در بازار خرید و فروش حیوانات عجیب و غریب چه خبر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بازار خرید و فروش هر کالایی در ایران مخاطبان خاص خود را دارد، به خصوص اینکه در سالهای گذشته فرهنگ نگهداری از حیوانات نیز به یک پز اجتماعی تبدیل شده است و هر کس که در اوقات فراغت، با خود سگ یا گربه ای همراه داشته باشد و او را برای تفریح به خیابان های شهر بیاورد، حتما مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد.

اما در پشت پرده نگهداری از حیوانات، تجارتی نهفته است که شاید عده ای از آن، سودهای کلانی را حاصل می کنند و با ارایه انواع و اقسام خدمات به حیوانات و تهیه غذاهای آنها، پول های کلانی نیز از صاحبان آنها دریافت می کنند.

برخی نیز با ارایه آگهی های مختلف این ادعا را دارند که حیوانات عجیب و قریب از هشت پا و ستاره دریایی گرفته تا آفتاب پرست و هر نوع حیوانی که متقاضیش باشید را در اختیار دارد تا بفروشد.

به هر حال تجارت پر سودی است که البته مسئولان محیط زیست کمتر به آن وارد شده اند و حتی گذری هم به برخی بورس های فروش این حیوانات ننداخته اند تا ببینند که این حیوانات نیاز به حفاظت دارند یا خیر. باید جلوی خرید و فروش آنها را گرفت و یا از قاچاق آنها جلوگیری کرد.

این در شرایطی است که بسیاری از فروشندگان این حیوانات مدعی هستند که در خارج از کشور نیز اگر مشتری باشید، می توانند این حیوانات را به شما تحویل دهند. بنابراین کشورهای عربی نیز که این روزها بسیاری از ثروتمندان آنها به دنبال متفاوت شدن از سایر هم صنفان خود هستند، به دنبال این حیوانات عجیب و غریب می گردند که برخی از آنها، گونه های حفاظت شده ایرانی یا جهانی هستند.

هم اکنون یک عدد قناری نر ریز وان ابلق به قیمت 70 هزار تومان و یک ماده سبز ابلق با 55 هزار تومان از سوی فروشنده نرخ گذاری شده است.

یک عدد کاسکو سخنگو نیز که به گفته صاحبش 2 سال دارد و 15 کلام حرف می زند و بابا، سلام، خوبی، میخوام، یا حسین، بیا تو و جملاتی این چنینی می گوید، به قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد.

دو عدد سهره بروجردی نیز که یکی از آنها می خواند و دیگری به گفته صاحبش تا عید به خواندن می افتد، به قیمت توافقی و پیشنهادی به فروش می رسد.

یک عدد گربه پرشین نیز که یک ماه و نیم دارد از 950 هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان قیمتگذاری شده است و فروشنده بر نرخ توافقی تاکید دارد.

یک عدد ردپوینت ماده هیمالین با ژن بالای سوپر فلت با شناسنامه انگل زدایی نیز به قیمت 950 هزار تومان معامله می شود.

یک عدد کاسکو سخنگو نیز که می رقصد و 140 کلام می گوید و به گفته صاحبش صلوات هم می فرستد، 4 میلیون و 500 هزار تومان خریداری شده است و اکنون وی به دلیل نیاز مالی او را به قیمت 4 میلیون تومان نیز می فروشد.

یک عدد طوطی برزیلی نیز که صورت هلویی دارد، و به گفته صاحبش در قفسش باز است و هر وقت می خواهد رفت و آمد می کند، یک ساله است و به قیمت سه میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

یک عدد شوگر گلایدر که حیواناتی کیسه دار و بومی استرالیا هستند نیز با انسان رابطه خوبی برقرار می کنند، به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

یک عدد شاه طوطی نیز که به گفته صاحبش جوجه 7 و 8 ماهه و عاشق صحبت کردن است، به قیمت 650 هزار تومان به فروش می رسد.

یک جفت قناری نیز که پرتقالی است و کاملا سخنگو می باشد نیز به گفته صاحبش220 هزار تومان به فروش می رسد.یک جفت مرغ عشق نیز به نرخ 70 هزار تومان قیمتگذاری شده است.

سه عدد مرغ و یک خروس لاری نیز به قیمت هر مرغ 60 هزار تومان و خروس نیز 120 هزار تومان به فروش می رسد.
برچسب ها: وبگردی ، حیوانات ، خرید ، فروش ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.