هوای سرد کارایی و تمرکز افراد را افزایش می دهد

وجود برف و یخبندان در بسیاری از نقاط جهان باعث شده است تا بسیاری از افراد برای کار کردن با مشکل مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ وجود برف و یخبندان در بسیاری از نقاط جهان باعث شده است تا بسیاری از افراد برای کار کردن با مشکل مواجه شوند.

این در حالی است که محققان دانشگاه هاروارد به تازگی کشف کرده اند که شرایط آب و هوایی بد موجب بهره وری بیشتر افراد می شود، به گونه ای که تمرکز افراد در سرما بیشتر می شود و افکار متفرقه در مورد انجام دادن کار در محیط های بیرون کمتر به سراغ آنها می آید. بررسی های جدید حاکی از آن است که موارد حواس پرتی و خطاهای کاری در شرایط آب و هوایی مناسب بیشتر است. 

همچنین اطلاعات هواشناسی شهر توکیو نشان می دهد که افزایش بارندگی باعث می شود تا کارمندان زمان کمتری را برای انجام وظایف شغلی خود صرف کنند، به صورتی که افزایش ۱ اینچی بارندگی با کاهش ۳/۱ درصدی زمان انجام کار ارتباط دارد. 

به گفته محققان هوای سرد و مه گرفته که قدرت دید افراد را کاهش می دهد،باعث کارایی بیشتر آنها شده و هوای صاف و آفتابی میزان فعال بودن افراد را کاهش می دهد.

بنابراین شرکت ها و ادارات برای افزایش میزان بهره وری نیروهای کاری خود باید از وضعیت آب و هوا اطلاع داشته و با کارشناسان سازمان آب و هوایی مشورت کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار