زارعی: عبدالله‌خانی نباید دنبال حاشیه‌سازی باشد/ اعزام یخ‌نوردان به سوچی طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص گفته‌های زهره عبدالله‌‌خانی افزود: اقدامات لازم جهت اعزام دو یخ‌نورد به بازی‌های المپیکی زمستانی سوچی روسیه در حال پیگیری و انجام است.

رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسعود زینلی پیگیر مسائل مربوط به اعزام خود و زهره عبدالله‌خانی به بازی‌های المپیک زمستانی سوچی است و 14 فوریه این دو یخ‌نورد به مسابقات اعزام خواهند شد.

وی افزود: من از عبدالله‌خانی گله‌مند هستم که چرا مسائل خود را از طریق فدراسیون پیگیری نمی‌کند و به دنبال حاشیه می‌گردد.

زارعی اظهار داشت: مسئولیت فدراسیون 2 ماده است که به من واگذار شده است و در این مدت اندک سعی کردم تا تمام تلاشم را انجام دهم.

رییس فدراسیون کوهنوردی تاکید کرد: برنامه‌های اعزام یخ‌نوردان و کوهنوردان به طور دقیق و برنامه‌ریزی شده و طبق تقویم فدراسیون کوهنوردی انجام می‌شود و تاکنون نیز مشکلی از بابت اعزام به مسابقات یخ‌نوردی نبوده است و انتظار می‌رود برای اعزام ملی‌پوشان یخ‌نورد کشورمان به بازی‌های المپیک زمستانی سوچی‌ نیز مشکلی نداشته باشیم.

وی در مورد گفته‌ی عبدالله‌خانی که مسئولان فدراسیون به یکباره تصمیم بر برگزاری مسابقات جام فجر گرفتند، گفت: ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی‌های فدراسیون را طبق خواسته‌های یک یا 2 یخ‌نورد و ملی‌پوش تغییر دهیم چراکه اگر مطابق با تقویم فدراسیون مسابقات را انجام ندهیم فصل زمستان نیز تمام می‌شود و دیگر قادر به برگزاری آن نیستیم اما با این حال من از مسئولان هیئت کوهنوردی استان همدان خواستم تا کمی در برنامه‌هایشان تغییر ایجاد کنند تا دیگر یخ‌نوردان و کوهنوردان بتوانند در این مسابقات حضور پیدا کنند.

زارعی افزود: با توجه به اینکه تأخیر در برگزاری مسابقات بار مالی زیادی بر دوش فدراسیون می‌گذارد اما با این حال سعی شده تا برنامه‌ریزهای این مسابقات به تأخیر بیافتد تا دیگر ورزشکاران نیز در این مسابقات حضور پیدا کنند.

رییس فدراسیون کوهنوردی بیان داشت: بازی‌های المپیک زمستانی سوچی زیر نظر ioc نیست و در حقیقت این بازی‌ها برای جلب نظر فدراسیون جهانی کوهنوردی و یخ‌نوردی است تا یخ‌نوردی و مسابقاتش در تقویم ioc فدراسیون جهانی قرار گیرد.

زارعی تاکید کرد: گفته‌های عبدالله‌خانی کاملاً نادرست است و تمام امکاناتمان و تجهیزات فدارسیون در اختیار وی و دیگر کوهنوردان و یخ‌نوردان قرار گرفته است تا بتوانند حضور پرافتخاری داشته باشند.

رییس فدراسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: هزینه اعزام کوهنوردان خارج از چارچوب وزارت ورزش بوده است اما مسئولین وزارت ورزش بودجه ای را تصویب کردند تا یخ‌نوردان بتوانند بدون هزینه به این مسابقات اعزام شوند البته این هزینه‌ها از طریق وزارت ورزش اشتباهی به حساب فدراسیون اسکی واریز شده اما پولش از طریق این فدراسیون برگشت داده شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار