سلامت چشم را جدی بگیرید!

توجه نکردن به بهداشت چشم‌ها هنگام کار با کامپیوتر و حضور در برابر اشعه آفتاب سبب بروز خشکی چشم و حتی کاهش بینایی افراد می‌شود.

دکتر هرمز شمس جراح و متخصص بیماری‌های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از اشک مصنوعی و نگاه نکردن طولانی مدت به مانیتور‌ می‌تواند از خشکی چشم‌ها پیشگیری کند.

وی شستن چشم‌ها با آب سرد و حرکت دادن آنها را راهکار‌ دیگری برای جلوگیری از خشکی چشم عنوان کرد و افزود: محافظت از چشم ها در برابر اشعه آفتاب و استفاده از وسایل بصری بسیار ضروری است زیرا همه افراد و امکان جراحی ندارند.

وی هم چنین در خصوص استفاده از عینک برای جلوگیری از کاهش بینایی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: عینک برای محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه آفتاب مناسب است اما در موارد‌ی که فرد دچار کاهش بینایی شده با مراجعه به پزشک می‌تواند از عینک مناسب برای جلوگیری از ضعیف‌تر شدن دید چشم خود استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که همه افراد می‌توانند از عمل لیزیک برای درمان بینایی خود استفاده کنند بیان داشت: افرادی که چشمشان نمره بالایی دارد و یا دچار عارضه‌های جسمی هستند امکان جراحی ندارند لذا باید از عینک طبق تجویز پزشک برای درمان بینایی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چشم پزشک ، خشکی ، محافظت ، بصری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار