تبریز/

رونمایی از طرح جامع منطقه آزاد ارس

طرح جامع منطقه آزاد ارس با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور جلفا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، طرح جامع منطقه آزاد ارس در راستاي سند راهبردي و بر اساس چشم انداز، ماموريتها، اهداف و استراتژيهاي برتر این منطقه آزاد و با نگرش مديريت استراتژيك براي ايجاد زمينه رشد و توسعه منطقه اي در سطح اراضي و محدوده منطقه آزاد ارس تهیه شده است.

این طرح که مبنای مطالعات طرح تفصيلي ارس نیز قرارگرفته است در حوزه های آموزش عالي، سايت گردشگري و توريستي، سايت ورزشي، سايت درمانی و سلامت، سايتهاي مسكوني، سايت صنایع پاك، سايت صنایع مصالح ساختماني و سايت صنايع سنگين تدوین شده است.

طرح جامع منطقه آزاد ارس با هدف فرصت سازي براي توسعه منطقه، ايجاد زمينه ارتباط منطقي بين ايران و كشورهاي همسايه را هدف گذاری کرده است.

همچنین در این طرح با تاکید بر توانمندی های منطقه آزاد ارس استراتژی های کشاورزی، ترانزيت و صادرات مجدد، آموزش عالي، صنعتي و معدني، خدماتي، ICT، تامين مالي، زيست محيطي، سرمايه­گذاري، گردشگري تدوین شده است.

گفتنی است :افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر رونمایی از طرح جامع منطقه آزاد ارس و افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در حوزه نساجی، تولید ورق های ام دی اف، مبلمان منزل، نیروگاه سیکل ترکیبی در سایت صنایع سنگین و نمایشگاه های عرضه کالای همراه مسافر انجام درحال برگزاری است./
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: منطقه ، آزاد ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.