چاپ صفحات با نزدیک کردن تلفن همراه به چاپگر

چاپگر مجهز به فناوری ان اف سی رونمایی شد. با نزدیک کردن تلفن همراه به این چاپگر می توان صفحات مورد نظر را چاپ کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ فناوری ان اف سی (NFC) یک ارتباط رمزگذاری شده بی سیم با برد کوتاه در فاصله 4 سانتیمتر و کمتر از آن است که برای کار در گوشی های تلفن همراه طراحی شده است.



با استفاده از این فناوری می توان از تلفن همراه به عنوان جایگزین کارت های غیر تماسی (مانند کارت های مترو) یا درگاهی برای انتقال اطلاعات (درصورتی که گیرنده و فرستنده هر دو مجهز به این فناوری باشند) استفاده کرد.

به گزارش منابع خبری چاپگر مجهز به فناوری ان اف سی قادر است تا در یک دقیقه 28 صفحه را چاپ کند. این چایگر توسط شرکت سامسونگ در نمایشگاه سامسونگ فروم 2014 (Samsung Forum 2014) در مالاگای اسپانیا رونمایی شده است.



فناوری ان اف سی در این نوع چاپگرها این امکان را می دهد تا با نزدیک کردن تلفن همراه به چاپگر، اسناد، مدارک و حتی صفحات وب را چاپ کرد. این راهکار امکاناتی را فراهم می کند که نیاز به اتصالات با سیم در محل کار از بین برود. در سال 2012 اولین چاپگر (پرینتر) مجهز به فناوری ان اف سی در دنیا ارایه شد ولی چاپگر جدید با تمرکز بر تجهیزات چاپ و استفاده از تلفن همراه ارایه شده است . در این نوع چاپگرها می توان مطالب مورد نظر را بر روی کاغذهای A4 چاپ کرد.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار