شیراز/

زمستان‌گذرانی افزون بر ۳۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های فارس

امسال بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های فارس زمستان‌گذرانی کردند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: پرندگان مهاجر زمستان‌گذران، امسال با سفر به تالاب‌های فارس فصل سرما را در ایران و در استان فارس گذراندند که تعداد آن‌ها پس از سرشماری بیش از 30 هزار قطعه گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: انواع پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر، اروپای شرقی و شمالی به مناطق گرمسیر ایران و به‌ویژه تالاب‌های استان فارس مهاجرت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر تالاب‌ها و دریاچه‌های سدهای استان میزبان پرندگان مهاجر بوده‌اند و این پرندگان بیشتر در تالاب‌های مهارلو و طشک زمستان‌گذرانی کردند.

این مسوول بیان کرد: پرندگان مهاجر به تالاب‌های فارس از گونه‌های متعددی چون انواع اردک، آگرت‌ها، فلامنیگو و درناها بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تالاب کم جان از تالاب‌های استان است که با کمک‌های مردمی به تازگی احیا شده است افزود: این تالاب جمعیت متنوعی از پرندگان را در خود جای داده و به لحاظ تنوع غذاها و مکان‌های مناسب برای لانه‌سازی پرندگان محیط خوبی برای زمستان‌گذرانی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: مهاجرت پرندگان به تالاب‌های فارس از اوایل آبان ماه شروع شده و تا پایان اسفند ادامه دارد پس از آن به مناطق خنک‌تر کوچ و مهاجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح بین المللی سرشماری پرندگان مهاجر در سراسر کشور و جهان انجام می‌شود و هدف از آن شناسایی وضعیت پرندگان، تهدیدات زندگی پرندگان و مقایسه مهاجرت سال‌های گذشته و سال جدید است./

انتهای پیام/

برچسب ها: پرنده ، مهاجر ، تالابها ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.