البرت اینشتین فوتبال جهان چه کسی است؟

روزنامه آلمانی در گزارشی ویژه یک سرمربی اسپانیایی را بزرگترین دانشمندقرن بیستم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روزنامه بیلد آلمان در گزارشی ویژه به مروری برآمار و ارقام این فصل بایرن مونیخ، صدرنشین این فصل بوندس لیگا پرداخته و پپ گواردیولا، سرمربی این تیم را «اینشتین فوتبال» نامیده است.


دراین گزارش به بررسی عملکردهای ویژه تیم گواردیولا پرداخته شده: توانایی گلزنی، استفاده پپ از بازیکنان کوتاه قد، کنترل توپ و میدان و کیلومترهای پوشش داده شده توسط بازیکنان گواردیولا درجریان مسابقات

تیم گواردیولا تا اینجای فصل 51 گل زده که 11 تای آنهاتوسط ماریو ماندزوکیچ از راه رسیده. آنها این 51 گل را در 361 شوت به سمت دروازه حریفان به ثمر رسانده اند.

یکی از ویژگی های تک تیم های گواردیولا، استفاده او از بازیکنان کوتاه قد ودرعین حال تسلط بی عیب ونقص برتوپ و میدان است. لازم به ذکر است که میانگین قد بازیکنانی که درترکیب اصلی بایرن گواردیولا قرار می گیرند، 179 سانتی متر است ودراین میانه بازیکنانی مثل ژردان شکیری که 169 سانتی متر قد دارد یا کاپیتان لام و یا ریبری که یک سانتی متر بلندتر از اوهستند جزو بازیکنان ثابت تیم پپ هستند.

در بخش دیگری از گزارش از مالکیت بایرن برتوپ و میدان صحبت به میان آمده و روزنامه بیلد در گزارش خود یادآوری کرده که بایرن به طور میانگین در 66% از دقایق بازی مالکیت توپ را دراختیار دارد که هیچ تیم دیگری در بوندس لیگا چنین آماری را ندارد. درعین حال به میانگین پاسهای دقیق این تیم اشاره شده که 87% پاسهای شاگردان گواردیولا به مقصد می رسد.

درادامه دراین آنالیز به این نکته اشاره شده که کنترل توپ مانع از آن نشده که باواریایی ها کمتر بدوند و باواریایی ها درتک تک بازیهایشان بیشتر از تیم حریف می دوند وبه طور میانگین بازیکنان این تیم درهر بازی 65 کیلومتر می دوند و ریبری به طورمیانگین درهربازی8.1 کیلومتردوندگی دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار